[XP] Windows blijft maar booten *

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
He mensen, graag aandacht voor het volgende:

Mijn neef heeft een beetje met zijn pc liggen klungelen en nu blijft hij constant booten. Hij komt nog niet eens IN Windows (XP). Als hij probeert de veilige modus in te gaan doet hij precies hetzelfde zegt ie.
HIJ heeft het idee dat er een virus op zijn pc zit dat zijn zus via een mail binnen heeft gekregen. Ik denk echter dat dat niet zo is (hij is niet bepaald "goed" met PC's 8)7
Ik ga zo naar hem toe om es goed te kijken, maar heeft iemand van jullie misschien al eerder zo'n ervaring gehad en wat was toen het probleem???

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groeten,

Berry

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy, volgende keer even op letten a.u.b. :)

Kan je misschien vertellen wat er precies gebeurt, wat je op 't scherm ziet, of dat de pc opnieuw opstart?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:27
krijg je een baluw scherm waarna hij gelijk opnieuw opstart?

• bdgroot
Sorry voor die titel.. had ff wat haast.. en doe dit niet zo vaak. Maar goed. Ik ben er zojuist geweest en heb alles es met eigen ogen bekeken. Dit gebeurt er: Ik zet de PC aan. Zie bios scherm enzo.. alles oke. Dan begint xp. Eerst die balk die helemaal wit wordt, daarna windows-logo en die blauwe blokjes in een balk. Vervolgens begint de schijfcontrole. Als ik die helemaal uit laat lopen geeft hij aan dat hij geen fouten gevonden heeft. Als dat klaar is en hij wil de grafische modus in, dan start hij vanzelf opnieuw op. En zo gaat het constant door. Dit gebeurt ook als ik de schijcontrole afbreek. Ik heb ook nog ff geboot met een win '98 schijfje.. kan gewoon op disk komen, nergens een enkele fout te vinden. Als iemand nog meer wil weten, gewoon ff vragen!

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks gehad. Ik had bij apparaatbeheer binnen windows 2000 bij computer de instelling van standaard pc naar ACPI-pc veranderd. (Weet je wel: stuurprogramma bijwerken etc. etc.) Dit omdat ik een pc-tje had die niet automatisch uit wilde, terwijl het wel een ATX-voeding had. In ieder geval, toen kon ik windows opnieuw installeren, omdathij op geen enkele manier meer wilde opstarten. Misschien is er ook zoiets gebeurd bij jullie???

Succes

• bdgroot
Bedankt voor je reactie, maar waarschijnlijk is het dat niet. Er zijn voor zover bekend geen instellingen veranderd. En al dat wel het geval geweest zou zijn: die neef van mij heeft dusdanig weinig verstand van PC's dat hij dat nog niet eens zou vinden als hij het nu zou moeten zoeken. Maar alsnog toch bedankt!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

Je krijgt waarschijnlijk een crash. Probeer de veilig modus eens. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

kan je niet met de cd van de xp installatie een repair uitvoeren?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja, XP CD erin... repair doen (moet lukken als ie het eerste altijd deed).
dan in de error log kijken wat de fout was en meteen even restart by error uitzetten zodat je een blue screen krijgt met een foutmelding

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook ooit zoiets gehad, het enige wat mij toen hielp was xp eroverheen te installeren. Ik ben helaas dus niet achter het probleem zelf gekomen...

Je zou dat dus kunnen proberen, de instellingen blijven dan gewoon hetzelfde.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Pagina: 1