[Debian]No makefile found

Pagina: 1
Acties:

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 22:37
Ik heb de tar.gz file van mysql gedownload en nu heb ik em uitgepakt in een nieuwe dir: /home/download/mysql

Ik heb eerst "./configure" gedaan, dat gaat goed. Maar als ik daarna het command "make" geef dan zegt hij dat hij geen makefile kan vinden.
Kan dit misschien komen omdat het in de home-dir is ??

Ik ben een Linux-newbee zoals je waarschijnlijk wel kan merken, dus a.u.b niet te ingewikkelde termen gebruiken :)

Verwijderd

1) lees /home/download/mysql/INSTALL voor info om te installen
2) doe eens ls /home/download/mysql en kijk of daar uberhaupt makefiles aanwezig zijn (eg, Makefile of makefile). Als die er is, doe je "make -f <makefile>"
3) geeft ./configure een foutmelding?

Verwijderd

Soms moet je 'autoconfigure' draaien om een Makefile aan te maken.
Ik kwam zoiets gisteravond nog tegen ergens op www.cups.org.
Misschien kun je het proberen. Kan geen kwaad.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Waarom apt je 'm niet even ??

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Quorian
de configure-file geeft geen error, er zijn 2 Makefile's: Makefile.am en Makefile.in.
"make" is geinstalleerd, iig dat gaf hij aan toen ik "apt-get install make" invoerde.

• Quorian
Ik heb nu de dir "mysql-3.23.52" in een nieuw gemaakte dir genaamd "lamp" geplaatst weer "./configure" ingevoerd uitegevoerd. Er is 1 error:
code:
1
checking for termcap functions library... configure: error: No curses/termcap library found

En daarna geeft hij bij "make" weer de error:
code:
1
make: *** No targets specified and no makefile found. Stop.

edit:
Aha ik zie net tijdens het zoeken, dat iemand precies dezelfde error heeft dus ik probeer het via het andere topic op te lossen, iig bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Quorian op 18-09-2002 21:15 . Reden: Got-search ]

• Quorian
Oke het werkt nu perfect, ik heb termcaps geinstalleerd. Dat scheen nog niet geinstalleerd te zijn.
Pagina: 1