Toon posts:

2xProblem

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
LO!
Ik heb 2 probleempjes met m'n nieuwe comp. :?

1- het is nu al 4x voor gekomen in 5 dagen tijd dat, na dat ik na een spel gespeeld te hebben en terug ging naar windows, dat mijn systeem opnieuw opstarte :'(. Het gaat op Quake 3 Arena en Never Winter Nights, andere spellen heb ik nog niet gespeeld. Ik heb net een nieuw moederbord en processor. mijn configuratie is als volgt;

Epox 8K3A+
AMD XP 2100+
512 DDR 2100
GeForce 2 MX

2- Als ik via MSN een gesprek aan wil gaan met een ander (Koptelefoon en Microfoon) dan krijg ik geen verbinding. Ik heb hier thuis een kleine LAN, het internet word gedeeld door een computer die 24/7 draait. Iemand een oplossing? En ik heb geen firewall draaien.

Als vast bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ;)

Grtz, XLT

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 17:48:
LO!
Ik heb 2 probleempjes met m'n nieuwe comp. :?

1- het is nu al 4x voor gekomen in 5 dagen tijd dat, na dat ik na een spel gespeeld te hebben en terug ging naar windows, dat mijn systeem opnieuw opstarte :'(. Het gaat op Quake 3 Arena en Never Winter Nights, andere spellen heb ik nog niet gespeeld. Ik heb net een nieuw moederbord en processor. mijn configuratie is als volgt;

Epox 8K3A+
AMD XP 2100+
512 DDR 2100
GeForce 2 MX

2- Als ik via MSN een gesprek aan wil gaan met een ander (Koptelefoon en Microfoon) dan krijg ik geen verbinding. Ik heb hier thuis een kleine LAN, het internet word gedeeld door een computer die 24/7 draait. Iemand een oplossing? En ik heb geen firewall draaien.

Als vast bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ;)

Grtz, XLT
Welkom op GoT ik raad je aan om eerst even de FAQ door te lezen, daar vind je onder anderen dat groeten onder een post ongewenst zijn.
Dit probleem hoort eigenlijk niet hier thuis, maar aangezien ik een goeie bui ben ;)
Probleem 1 klinkt als oververhitting. De cpu koeler zit er niet goed op of hij is te zwak.

Probleem 2 hoort hier al helemaal niet thuis, maar het is simpel te beantwoorden: dit komt door je router. Waarschijnlijk kun je alleen voice chatten vanaf de 'server' computer. Niets aan te doen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Zodra hij reboot kijk dan even in de bios naar de temps.
En dit topic hoort in -> pmg

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
1- Vervang de drivers voor je GeForce kaart en installeer de laatste Detonator set.
Een uitstekende plek om je driver te downloaden is http://www.omegacorner.com/

2- Omdat je achter een NAT-router zit is het niet mogelijk dat een ander een verbinding initieert naar jou, omgekeerd wel. Waarschijnlijk hebben de meeste van je voice-chattende MSN-vriendjes OOK een gedeelde internet verbinding. Het MOET dus gewoon werken vanaf jouw PC naar iemand anders met een DIRECTE aansluiting of vanaf je Server naar iemand met een directe aansluiting. Een verbinding starten naar iemand die achter een NAT-router hangt kan nooit, simpelweg omdat de server aan die kant nooit weet wie jij moet hebben en dus niet kan routeren. Start de ander het verzoek dan weet de server waar het weg komt en kan een antwoord dus doorsturen naar de betreffende client.

Verwijderd

Topicstarter
Srry voor de groeten Devil ;)
Ik heb deze topic hier neer gezet omdat ik zit te denken aan 'm'n videokaart, omdat hij over switched van Direct3D naar het gewone systeem, te veel warmte lijkt me sterk omdat ik er 8 fans in heb hangen en ik heb de CPU boxed gekocht. (casemod) :|

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 20:43:
Srry voor de groeten Devil ;)
Ik heb deze topic hier neer gezet omdat ik zit te denken aan 'm'n videokaart, omdat hij over switched van Direct3D naar het gewone systeem, te veel warmte lijkt me sterk omdat ik er 8 fans in heb hangen en ik heb de CPU boxed gekocht. (casemod) :|
Np :)

Het kan altijd zo zijn dat de koeler geen goed contact maakt en zo voor een warmte probleem zorgt, ook als je de cpu boxed hebt gekocht en het geheel er in de winkel op hebt laten zetten.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Tja.. welkom :)
Je post twee problemen, die horen allebei in andere subfora. Lees de FAQ eens rustig door, en mochten je vragen nog niet naar je zin zijn beantwoord, probeer het dan nog eens in het juiste forum. Succes. :)

PS. verzin wel een pakkende topictitel volgende keer :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.