Toon posts:

chello opbezoek, netwerk verstopen weghalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen komt chello ff langs om een nieuwe modem te plaatsen allemaal hardstikke leuk

maar ik heb hier een netwerkje liggen met 4 pc op 1 chello gaat chello hier moeilijk overdoen

anders moet ik de hub en alle netwerk kabels hier verstopen ...

kortom wie heeft hier ervaring mee ?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
tijdelijk 1 pctje verplaatsen
verder niks verstoppen

chello kotm niet langs, gewoone en extern bedrijf dat geregeld is via chello komt
meeste geven er niks om

maar je hebt van die oude zakken ertussen die zich aan de regeltjes houden >:)

Verwijderd

nou gewoon zeggen dat je een thuis netwerkje hebt :?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Geen probleem; ik heb zelfs tegen de helpdesk gezegd dat ik een NAT router had draaien. (konden ze wel raden als een machine Win2K Adv. Server draait :))

Monteurs geven er al helemaal weinig om, hooguit als excuus om het niet zelf te installeren, en het aan jou over te laten...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gewoon ff het netwerk delen gebeuren van je router eruit gooien :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
je hebt thuis een netwerk, maar je deelt toch geen chello? :D

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
DynaMikeY schreef op 18 september 2002 @ 17:42:
Monteurs geven er al helemaal weinig om, hooguit als excuus om het niet zelf te installeren, en het aan jou over te laten...
Klopt, dat kan ons weinig schelen, wij doen gewoon ons werk en de controle op "illegale praktijken" laten we mooi aan UPC over. O-)

Maar we leggen het natuurlijk niet voor de klanten aan, tenzij ze ons bedrijf inhuren om een netwerk aan te leggen, dan leggen we een netwerk aan, tjsa als de klant dan internet gaat delen, kunnen wij ook niet helpen.

Verwijderd

zulke regels vinnik zowieso al onzin.. moet je dan voor elke pc een appart abbo nemen? :X

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:33
moet je dan voor elke pc een appart abbo nemen?
Dat mag/kan niet eens, dus we moeten wel NAT e.d. gebruiken ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik ken zelfs een paar gasten van die externe bedrijven die zo internet voor je aansluiten zonder aansluitkosten.
Alleen zelf een modem regelen is wel belangrijk.
Ik heb btw een 'legitieme' aansluiting. :(

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 18:15:
Ik ken zelfs een paar gasten van die externe bedrijven die zo internet voor je aansluiten zonder aansluitkosten.
Ja zo iemand ken ik ook.
Ik wist eerst helemaal niet dat zoiets kon.
Maar als je zelf een modem regelt, dan regelt hij je abbo voor een hèèl zacht prijsje. En je betaalt alleen aansluitkosten :X

Verwijderd

Topicstarter
okay duss mooi laten ziten duss

ik share mijn chello dus wel

ik dacht dat je voor elke pc zeg maar een soort licentie of zo iets dergelijks moet hebben en als je dat niet hebt dat je dan illegaal bezig bent

Yes Yes MOrgen een nieuwe chello modem :P

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 18:15:
Lijkt me stug, tenzij diegene samenwerkt met iemand van UPC die toegang heeft tot de computer waar de accounts worden aangemaakt, anders kun je noway je modem aanmelden.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Als ze echt moeilijk gaan doen dan zeggen ze bij Quicknet dat je dan dat 2 maa lzo duurdere abbo moet nemen... dan mag je servers draaien en zoveel workstations als je wilt (binnenshuis)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat nou niet meerdere PC's? 'Chello is bedoelt voor één pc' staat er in hun voorwaarden. Prima, houden we ons netjes aan; We internetten maar op 1 PC te gelijk :P Kan chello toch niet zien hoeveel pc's gelijkertijd internetten.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
hahaha maar ik vroeg me af of ik hier gezeik mee krijg

Verwijderd

Hmm, ik heb ook nog een 'oude' COM21-modem van Chello (ik was er zeer vroeg bij). Tzt komen ze die ook omruilen voor zo'n mooie Terayon :)

Hmm, hopelijk doen ze dat op een moment dat ik thuis ben :P

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
Ik heb ook nog een COM21 modem, die hélé hoge, met 12 m coax (ja dat was 5 jaar geleden in, kabelaansluiting met zoveel mogelijk coax, hoe langer hoe beter |:( ). Ze komen hier geen terayon modempies meer brengen ofzo, zouden ze eerst wel doen, werd veel beloofd, nooit wat gedaan.

Zit ook al 2 weken zonder homepage/mail etc, nieuwsgroepen, heb alleen nog internet, morgen dus WEER hun ff opbellen.

Verwijderd

ze vonden hier wel interresant 9 PC's op 1 Chello lijntje :) hele gezellige middag gehad met de monteurs :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

waarom krijg je eig nieuwe modem?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 17:37:
Morgen komt chello ff langs om een nieuwe modem te plaatsen allemaal hardstikke leuk
Gefeliciteerd! :)
maar ik heb hier een netwerkje liggen met 4 pc op 1 chello gaat chello hier moeilijk overdoen
Je stelt de vraag verkeerd. Je moet vragen: "Gaat de monteur hier moeilijk over doen?" en tja dat hangt af van de monteur. De ene monteur maakt het echt niets uit en de ander zegt meteen dag met z'n handje.
anders moet ik de hub en alle netwerk kabels hier verstopen ...
Hoeft niet, vertel gewoon dat dat niet aan Chello hoeft worden gekoppeld en dat je maar 1 pc aan het internet verbindt. ;)
kortom wie heeft hier ervaring mee ?
Ik >:)
Pagina: 1