[woody] php en pgsql

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
GRMBLZ,

Ik ben er mee bezig om een applicatie te schrijven in php mbv. een postgresql database, dat is verder prima, mooie combinatie enzovoorts.

Nu heb ik een paar weken geleden mijn servertje naar debian 3 overgezet en kom er nu achter dat in de standaard woody de php4 --without-pgsql gebakken is.

Heeft iemand hier toevallig deb's gemaakt van php4 met pgsql en de rest van de meuk die je normaal nodig hebt, mysql, imap enz.

Ik ben nog niet superervaren met debian, en heb er eerlijk gezegd ook niet echt zin in om php nu handmatig te installeren, ook omdat ik het dan niet meer met apt en dselect kan beheren.

hier is mijn phpinfo

http://zope.vizzzion.org:8080/inquiry/info

Andere tips hoe ik dit het makkelijkste op kan lossen zijn uiteraard ook welkom.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• sebas
Nog wel iets wat ik vrij vaag vind:

Ik heb ook phppgadmin geinstalleerd, die doet het gewoon prima. Dus mod_php werkt blijkbaar goed, php als cgi niet.

Ook de unstable van php4-cgi heeft blijkbaar geen pgsql meegebakken, misschien dat hier ook een quickfix oid. kan helpen?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb hier geen ervaring mee, mar kun je e.e.a. niet fixen door een dpkg --reconfigure te draaien ?

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• sebas
nope, dat is een compile time option, dus dat kan niet.

Ik heb php nu handmatig gebakken en geinstalleerd, fixed het probleem.

Alleen wel suf dat het er niet inzit eigenlijk.