ik ben bezig wat in PHP te fröbelen, onder windows XP met IIS als server. Maar dat terzijde. Ik dacht via PHP's exec() een programma (zoals notepad.exe) te kunnen starten. Werkt ook wel prima, maar het probleem is dat ie niet op de huidige gebruiker wordt gestart, maar op de standaard-iis-gebruiker. Met andere woorden: je ziet het programma niet (en kunt het alleen via taskman killen).
Nu dacht ik dit probleem op te lossen via XP's runas commando, en wel zo:
waarbij ik een file password.txt hebt, met daarin plaintext mijn password. Dit omdat je anders een password in zou moeten gaan tikken (en dat gaat zo lekker niet als PHP dit uitvoert).
maar tot mijn verbazing geeft runas dit terug:
hierbij heb ik bij host en user natuurlijk mijn eigen host en user ingevuld (maar die hoeven jullie niet te weten
).
Als ik het runas commando via een command prompt doe zónder die invoer uit de TXT file, maar met de hand, gaat het wel goed.
Weet iemand wat ik fout doe, of kan niet wat ik wil?
Nu dacht ik dit probleem op te lossen via XP's runas commando, en wel zo:
code:
1
| runas /user:host\user notepad.exe < password.txt |
waarbij ik een file password.txt hebt, met daarin plaintext mijn password. Dit omdat je anders een password in zou moeten gaan tikken (en dat gaat zo lekker niet als PHP dit uitvoert).
maar tot mijn verbazing geeft runas dit terug:
code:
1
2
3
4
| Geef het wachtwoord voor host\user op: Poging om notepad.exe als gebruiker host\user te starten... Fout bij uitvoeren als: kan - notepad.exe 1326 niet uitvoeren: Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord. |
hierbij heb ik bij host en user natuurlijk mijn eigen host en user ingevuld (maar die hoeven jullie niet te weten
Als ik het runas commando via een command prompt doe zónder die invoer uit de TXT file, maar met de hand, gaat het wel goed.
Weet iemand wat ik fout doe, of kan niet wat ik wil?