[w98] loopt vast tijdens install *

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2025
oke hier is het probleem: Ik moet een super ouwe bak fiksen voor mn pa's collega,
een dx pentium 100 met 16 mb ram. Die hele schijf bleek dus stuk te zijn ( al die clusters waren beschadigt en stopte bij de repartie van de 48000ste cluster tijdens het formatteren ) en ik dacht: ik pleur er wel een andere in die ik over heb. Dus ik plaats daar een nog een goeie 2 gb schijf in. ( die vorige was 500 mb )

Dus effe een partitie aanmaken met fdisk en formatteren maar. Nadat gedaan te hebben effe restarte en booten met cd rom ondersteuning. en a:\setup en hij voert scandisk uit. toen dat klaar was kwam hij in het win 98 scherm en voert een voorbereiding uit. Maar nadat de voorbereiding is uitgevoerd loopt de hele installatie vast!!! ik krijg allemaal artifacts in beeld en het systeem crashed!!! Ik kan dus aleen nog maar resetten. :(

het bios voor de schijf staat goed ingesteld. ( in LBA mode) dus daar zou het niet aan moeten liggen. Kan iemand mij hiermee uithelpen want dit is knap kut :(
volgens mij staat er nog iets in het bios verkeerd. Sorry als ik hem in de verkeerde topic heb gepost want ik wist niet waar ik hem moest plaaten.

ik heb trouwens ook al twee win98 cd-roms geprobeerd, die het altijd goed doen, dus het kan niet aan de cd rom liggen.

Verwijderd

zet virus scanning uit in de bios. hielp bij mij ook

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 13:35

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

goeie tip idd.
je kan ook smartdrv.exe laden voor een beter voortgang van setup maar dit is meestal niet DE oplossing van het probleem zoals bij XP..

System specs

• Snowman
hey bedankt voor de tips jongens ik ga hem meteen checken!!
ik laat het wel weten als het lukt :)

• Snowman
halleluja _/-\o_ het is gelukt thank you thank you !!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit stond ook wel in de search. Probeer volgende keer 'Help!' aub te vermijden in de topictitel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.