Je kan ff bji quantum.com naar de specs kijken, en dan bij dB voor geluid...
Ik heb twee van deze schijven (18,2 GB) i.c.m. een Adaptec 29160 SCSI controller. De schijven produceren wel wat meer geluid dan de gemiddelde IDE HD, maar ik vind het persoonlijk niet storend. Het genereert wel wat meer warmte maar dit is prima te beheersen met de juiste koeling.
Ik ben zeer tevreden over deze schijven en de support die Quantum geeft. Ik heb namelijk een jaar geleden deze schijven aangeschaft en er is er eentje onlangs "overleden". Ik heb gebeld met Quantum in Ierland die per ommegaande mij een RA nummer faxten zodat ik de defecte schijf kon opsturen en daarvoor in de plaats een nieuwe krijg. Ik had echter geen bon meer maar op basis van het serienummer dus geen enkel probleem (ze kunnen daar dus uit opmaken dat de schijf binnen de drie jaar garantietermijn viel).
M.i. een goede keuze, echter wel prijzig!
Ik ben zeer tevreden over deze schijven en de support die Quantum geeft. Ik heb namelijk een jaar geleden deze schijven aangeschaft en er is er eentje onlangs "overleden". Ik heb gebeld met Quantum in Ierland die per ommegaande mij een RA nummer faxten zodat ik de defecte schijf kon opsturen en daarvoor in de plaats een nieuwe krijg. Ik had echter geen bon meer maar op basis van het serienummer dus geen enkel probleem (ze kunnen daar dus uit opmaken dat de schijf binnen de drie jaar garantietermijn viel).
M.i. een goede keuze, echter wel prijzig!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber