[Windows 2000 server] IRQ conflict?

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 17:54

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik heb hier een leuke Proliant ML370 server staan (1e generatie).

nu heb ik mbv Smartstart w2k server (SP3) erop gezet, maar ik constateer een 2 tal problemen in de Device Manager:

1) De ATI Rage videokaart geeft de volgende melding:
This device cannot start (Code 10)
Dat waarschijnlijk de volgende oorzaak:

2) In het System Devices rijtje geeft de "PCI Standard PCI-to-PCI bridge" de volgende melding:
This device cannot find enough free resources that it can use (Code 12)
Voor de rest geen conflicten aangegeven.

Ik denk dat een optie in het BIOS waar je aan kan geven welk OS je gebruikt, NT4 of NT5, niet goed is ingesteld met als resultaat dat je IRQ reservatie misschien niet goed is? (ik roep hier nu maar wat...)

"Stel dat dan in sukkel, en kijk dan verder!" denk je dan. :)
Ja, dat zou ik wel willen, ware het niet dat ik niet in mijn BIOS kom ([rml][ Compaq Proliant ML370] Kom 't BIOS niet in[/rml]).

Iemand anders nog ideeen of een soortgelijke ervaring hiermee? En hoe belangrijk zijn deze fouten?
Kan ik ze 'gewoon' negeren en verder gaan? Ik heb op het eerste gezicht hier geen directe problemen mee lijkt 't (op een 640*480 @ 16 kleuren scherm na dan).

Een totale reinstall bracht trouwens geen resultaat.

Godfather Bodybuilding topic reeks

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me handig om ff na te kijken of je ACPI aanhebt staan. WIl nog wel eens verschil maken, vooral als je veel IRQ's hebt. VWB je BIOS-probleem: daar bestaan prima tools voor (http://www.google.com zoeken naar bios hack oid), bovendien moet je die (als je tenminste legaal aan je compaq bent gekomen) zo op kunnen vragen bij Compaq.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Dit is een legale Compaq hoor. :) Maar op de Compaq site een BIOS hack downloaden? Ik check wel ff Google first dan...

Ik zal ook nog even kijken of ACPI aanstaat iig.

/edit:
ACPI zit erop ja...

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Wat denken jullie trouwens, kunnen deze erros wel of geen kwaad?

Ondanks het feit dat deze server nu alleen maar voor test doeleinden gebruikt wordt, wil ik geen server configuratie die uiteindelijk helemaal naar de kl*te gaat door tegensputterende hardware...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je wel de laatste ROMpaq en SupportPaq geinstalleerd? (Laatste supportpack is versie 5.50A).

En met SmartStart, ben je begonnen met "Erase System"? Dan heb je hem als het ware zoals hij uit de fabriek kwam, en dan zou hij het BIOS goed moeten configgen voor het door jou gekozen OS.

Virussen? Scan ze hier!

• MrJ

MrJ

Topicstarter
wildhagen schreef op 19 september 2002 @ 10:51:
Heb je wel de laatste ROMpaq en SupportPaq geinstalleerd? (Laatste supportpack is versie 5.50A).

En met SmartStart, ben je begonnen met "Erase System"? Dan heb je hem als het ware zoals hij uit de fabriek kwam, en dan zou hij het BIOS goed moeten configgen voor het door jou gekozen OS.
Yep, de laatste ROMpaq en Supportpaq staan er op.

Ook heb ik voor 'Erase System' gekozen en via dezelfde Smartstart aangegeven dat ik w2k zou gaan gebruiken.

Dus het is best wel raar.

Ik ga proberen of het verwijderen van de RemoteInsideBoard card enig soelaas biedt. You never know...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is idd vreemd, zo hebben we hier al tientallen Compaq Proliants geinstalleerd waaronder ook ML370's en ML370 G2's.

Virussen? Scan ze hier!

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Zeker vreemd, maar goed, het verwijderen van de Compaq RemoteInsideBoard card uit de server loste het probleem op.

Ik kan nu iig verder, maar ik bven toch wel benieuw wat er precies mis gaat als die kaart erin zit. Treekt hij dan echt zoveel resources als de error beweerd?

Pagina: 1