Toon posts:

Analoog modem op ISDN-modem inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

win2000 pro met analoog modem moet inbellen op NT-server.

Nt server heeft een ISDN-kaart.

Volgens mij moet dit kunnen maar hoe??

Hij geeft op een gegeven moment aan dat er verbinding is maar er gebeurt verder nix (hangt op). Wat kan er mis zijn???

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Dit hoort in ieder geval niet in OH thuis..

Ik move hem even naar IT, maar als een modje daar vind dat het beter in WOS thuis hoort, be my guest :)

OH => IT.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:48:
Situatie:

win2000 pro met analoog modem moet inbellen op NT-server.

Nt server heeft een ISDN-kaart.

Volgens mij moet dit kunnen maar hoe??

Hij geeft op een gegeven moment aan dat er verbinding is maar er gebeurt verder nix (hangt op). Wat kan er mis zijn???
Nee, je kunt met een analoge verbinding NIET op een ISDN verbinding inbellen.
Of je moet ISDN gaan inbellen of de Server moet ook een analoge verbinding kunnen gebruiken.
Een van de twee moet dus aangepast worden.....

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:13
Het kan wel, al werkt het niet echt super, je kan een analoog modem softwarematig emuleren op de isdn kaart.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Handigste is om een analoog modem in je server te zetten en die dan via je a/b converter op je ISDN aansluiting te zetten.

Verwijderd

Pc123 schreef op 18 september 2002 @ 17:30:
Het kan wel, al werkt het niet echt super, je kan een analoog modem softwarematig emuleren op de isdn kaart.
Dat kan ook maar dan krijg je toch hetzelfde...
Je kan ook een TRON TA nemen...peperduur maar met 56k modem ingebouwd...kost maar 500 euro helaas.... :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
Zelfde probleem hier gehad..

zie 56k op ISDN modem tbv inbellen?

topic van paar daagjes terug..

conclusie idd: Kan niet..
of je moet softwarematig gaan kutten (RVSCom en dan emulatie... ramp schijnt)

De EICON serverkaartjes schijnen het wel te kunnen.. Toevallig zag ik er 1 op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl...&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp=
Edit: fuck that, marktplaats linke wil niet.. naja, marktplaats.nl en zoek maar ff op eicon dan vind je m wel.

Zelf geen ervaring met deze kaartjes, maar daarmee zou 't wel moeten kunnen
Ik zelf heb gewoon een kennis lief aangekeken (sysop bij groot bedrijf) en daar een 56k externe modem aan overgehouden, problem solved..
moet nu alleen nog ff compoort scoren, server heeft er 2, heb er 3 nodig (ups, isdn, 56k) dus moet ff een 486 strippen tbv comkaartje ;)

[ Voor 0% gewijzigd door DJSmiley op 19-09-2002 00:12 . Reden: link doettut ni ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 23:48:
[...]

Dat kan ook maar dan krijg je toch hetzelfde...
Je kan ook een TRON TA nemen...peperduur maar met 56k modem ingebouwd...kost maar 500 euro helaas.... :(
Onzin, een KPN Netcard II kan dat al en die heb je al voor een kleine € 100.
Een smartvox doet het trouwens ook. Allebei kunnen ze een PSTN-modem emuleren. :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wij hebben het thuis inderdaad gewoon geregeld door een 56k6 modem extra in de server te hangen. En omdat die er dan toch inzat hebben we die maar meteen gebruikt voor de fax. Het is inderdaad mogelijk om het met rvscom te emuleren. Maar dat is mij nog nooit echt goed gelukt (Oke ik heb er ook niet echt veel moeite voor gedaan omdat ik toch nog een 56k6 had liggen)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1