Toon posts:

[XP] Persoonlijke instellingen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op mijn werk en we hebben een probleem met windows XP en 2000.

IK log in met een PC ( waarop Windows XP prof. staat ) op een Windows 2000 server.
Xp gaat dan de persoonlijke instellingen laden, maar dit loop op tot 5 min !! :?

Herkent iemand dit probleem ?

Bedankt,

Ronald.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

profile probleem.. Hoe groot is je registry? Kijk eens onder winnt\profile\<account> .. wat staat daar allemaal in aan shit?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zet je OS in de topictitel, zie Windows Operated Systems - Policy :)

Kijk inderdaad even naar de grootte van je profiles. Wat voor netwerkverbinding heb je eigenlijk?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
meet je kabels eens door. Als je profiles niet zo groot blijken moet je gewoon eens met een simpel programma als 'DUmeter' de throughput van je kabel/netwerkkaart meten. Als daar wat aan scheelt zal je dus je kabels moeten checken of storingsbronnen (220-volt-kabels in dezelfde kabelgoot?) moeten elimineren.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is de oplossing :

Op de computers waar windows XP staat geinstalleerd ga je naar de directory

C:\Windows\system32\drivers\etc

en open je het bestand Hosts met kladblok.

Daarin moet je een verwijzing toevoegen naar de Primairy Domain Controler.

B.V.
Ik heb het ip adres 196.168.30.2 en de server naam is Pietje. Ook is er een domeinnaam klaasje.nl

Er moet dan toegevoegt worden --> 196.168.30.2 [tab] pietje [tab] PIETJE

Of

196.168.30.2 [tab] PIETJE.klaasje.nl

Nu start de computer in een halve seconden op waar hij eerst 5 min over deed.

Dit moet echter per XP PC ingevoerd worden, beetje lastig werkje als het om veel pc's gaat.

Suc6 ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheViRuZ: Daar heb je toch een DNS server voor? Waarom zou ik dat op elke bak moeten doen.... Of is je IP stack dan nog niet helemaal geladen of zo?...nee, kan ook niet, anders kon je niet inloggen....

Ik denk dat je gewoon je DHCP en DNS eens moet nakijken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Ligt waarschijnlijk aan de dns servers die je op de client hebt geinstalleerd of meer waarschijnlijk de DNS op de server, als je een eigen dns server draait gaat ie mischien op inet kijken voor de machinenaam. Probleem had ik ook, rootserver (.) binnen DNS server weggegooit, alles naar lokaal (server kant dan) laten verwijzen en alleen maar DNS Forwarders ingevult, toen was het probleem weg.

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
Onze DNS server staat in Parijs, als de XP machines willen inloggen krijgen ze de verkeerde naam mee waardoor het inloggen zeer lang duurd.

Bedankt voor de replies ROBIII eb SOEPIE, ik geloof best dat het werkt maar onze situatie ligt anders.

THX
Pagina: 1