SiS648 Chipset met welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik wil binnenkort de overstap maken naar een Asus P4S8X. Dit omdat het veel features heeft, RAID en SATA. Andere SiS648 mobo'z zijn zeer slecht te verkrijgen n.l. Maar nu vroeg ik me af, of het zin heeft om mijn Corsair XMS 3000 Mem te vervangen door een PC3200 Reep van Samsung of Corsair? Samsung is erg goed, met name de PC2700 variant was erg lekker. En Corsair is altijd de top geweest, maar daar betaal je ook voor.

Wat is nu de beste keus, en dan met name voor de mem benches in Sandra? Want deze XMS3000 die k nu heb is toch een doorgevoerde PC2700 reep? Wil een zo hoog mogelijke FSB halen met dat mobo icm Samsung of Corsair reep.

Wat is de beste keus? Of wie heeft er al ervaring mee? Want dat nwe EPoX bord schijnt snel te zijn in OC'en. Alleen geen RAID en is ie moeilijk verkrijgbaar :(

..::System Specs::..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Waarom probeer je het niet eerst met je huidige ram :? Dan zie je vanzelf waar het schip strandt en kun je ook iets beter een inschatting maken wat een DDR400 DIMM jou voor meerwaarde zou kunnen gaan bieden. Nu blijft het gissen en op basis van het prijsverschil heb ik eerlijk gezegd m'n twijfels.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ja zat net ook ff te kijken wat t prijsverschil was en dat is idd bar weinig. Maar het Asus bord is wel een goede keuze? Lijkt me zelf dat het wel een lekker bord is, heb nergens andere SiS648 borden gezien die snel geleverd kunnen worden. Dus lijkt dit me wel een goede keuze. Maar andere benchmarks wijzen uit dat DDR400 wel wat sneller is in Sandra, maar ja. Ze zeggen ook dat je met een PC2700 reep 2700 punten moet kunnen scoren. Ik red nauwelijks met dit geheugen 2300. En dit was met mijn EPoX 8K3A+ ook al zo, ligt het dan aan t mem?

..::System Specs::..

Verwijderd

En vraag je ook af wat de toegevoegde waarde is. Ik heb het zelf ook altijd. Ik moet het snelste van snelste hebben gewoon omdat je voelt dat je niets mist. Gelukkig kan ik me nog beheersen en druk ik niet te snel op de bestel knop.

En nu al SATA? Ik denk dat dat een verkeerde stap is. Ik ga nog wachten op de chipsets waar SATA support bij is inbegrepen zoals de upcoming ICH5 van Intel.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Lees ook ff dit:

nieuws: VIA en SiS trekken zich terug uit DDR400-markt

Aangezien DDR400 geen standaard is, en ook moeite heeft dit te worden, kunnen heel wat moederborden alleen bepaalde merken aan. En dan ben je nog niet geheel zeker van een stabiel systeem.

Daarbij draait je geheugen bussnelheid in dat geval asynchroon aan je FSB. Houdt dat ook in de gaten. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.