Mijn geheugen wordt steeds anders aangegeven dan het werkelijk is. Zowel bij het opstarten in het DOS-scherm, als in allerlei verschillende Windows System-Info programma's (zoals SiSoftware Sandra en dergelijke). Ik heb dus 3 modules, totaal 384MB SDRAM; 1 maal 256MB & 2 maal 64MB.
Maar sinds een paar dagen laat die dus allemaal verschillende waardes zien zoals ik net ook al zei. Het begon eergisteren ofzo toen ik dat orgel wou aanzetten en Windows XP Pro niet wou opstarten. Nou jah.... vervolgens een keer rebooten en daar zag ik het dan. Hij telde maar tot 32MB.
Zelfs voor een Win'98 machine al zeer matig, wil zwijgen voor XP. Dus ik heb toen maar ff de Peecee opengemaakt, de 3 modules eruit gehaald en ze een beetje bekeken. Maar ze zagen er normaal uit. Maar jah.... ff terzijde gelaten dat je dat aan de buitenkant toch niet goed kan zien of ze brak zijn of niet. Maar goed, vervolgens de modules van plaats verwisseld op de geheugenbanken en die ketel weer opnieuw opgestart waarna 'ie gelukkig weer de volle mep liet zien; 384MB dus. Maar sinds vanmorgen is het weer raak. Alle programma's die ik wou starten deden er een hele poos over om daadwerkelijk gereed te zijn. Toen maar weer even een koude start gedaan en jah hoor.... nu gaf 'ie maar 96MB aan. Geen wonder dat alles een half uur deed met opstarten. 
En zo ging dat de hele dag door. Ik heb wel ontdekt dat als ik mijn Pc volledig uitzet en opnieuw start (warme start); ik dan wel de volledige 384MB krijg "toegewezen". Dus hij kan het wel.... maar soms laat hij dus maar de helft door (of nog minder). Ik dacht eerst aan brakke modules. Maar kan het ook aan de geheugenbanken liggen ofzo? Ik draai trouwens Windows XP Pro zoals je misschien al gelezen hebt.
Verdere specs:
• Intel Pentium 550 MHz
• MSI MS 6163 VA Slot 1
Maar sinds een paar dagen laat die dus allemaal verschillende waardes zien zoals ik net ook al zei. Het begon eergisteren ofzo toen ik dat orgel wou aanzetten en Windows XP Pro niet wou opstarten. Nou jah.... vervolgens een keer rebooten en daar zag ik het dan. Hij telde maar tot 32MB.
En zo ging dat de hele dag door. Ik heb wel ontdekt dat als ik mijn Pc volledig uitzet en opnieuw start (warme start); ik dan wel de volledige 384MB krijg "toegewezen". Dus hij kan het wel.... maar soms laat hij dus maar de helft door (of nog minder). Ik dacht eerst aan brakke modules. Maar kan het ook aan de geheugenbanken liggen ofzo? Ik draai trouwens Windows XP Pro zoals je misschien al gelezen hebt.
Verdere specs:
• Intel Pentium 550 MHz
• MSI MS 6163 VA Slot 1