Toon posts:

[Alg]screensaver starten als system user*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn collega hier zegt dat het mogelijk moet zijn om de screensaver te starten als zijnde de system user.

Dan hoeven we namelijk de gewone gebruiker geen rechten geven om op de c schijf te kunnen schrijven ( de screensaver doet data downloaden en deze weergeven )

Ik heb nu gezocht op het internet maar kan er geen informatie over vinden. Een van mijn mede tweakers die hier antwoord op kan geven?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk OS:? Lees Windows Operated Systems - Policy even :)

Ik zou het trouwens niet graag doen, dat zorgt voor een levensgroot beveiligingslek.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:24

[Jules]

Confusion in confusion

Ik weet alleen dat de screensaver als system start wanneer er niemand is ingelogd. Van een andere manier heb ik nog nooit gehoord.
Schrijf je die screensaver zelf? Dan zou je misschien kunnen kijken naar RunAs mogelijkheden.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de screensaver geschreven maar kan op dit moment de source niet aanpassen.

Mijn excuses voor het niet vermelden van O.S. het betreft in dit geval alle windows versies ( 95 / 98 / ME 2000/XP )[/ME]

Ik doe het juist om extra te beveiligen. Ik wil niet dat de gebruiker op de c schijf kan komen de screensaver schrijft op die HD data weg. Het is dus noodzakelijk dat ik de screensaver kan starten als een andere user en de system user is de prima oplossing.

Het is niet mogelijk om via de screensaver eventuele gevaarlijke code uit te voeren dus dat is geen risico.

edit / me aan elkaar wordt mijn naam :) oeps

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan zet ik er [alg] bij :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023