Ik ben met een uitslagen mail programma bezig.
Op dit programma wil ikl templates kunnen laden.
In de templates hoef je alleen het woord [bericht] aan te geven en dan wordt de inhoud van het berocht in de template geparsed.
Alleen het gaat nied goed
Het lijkt dat ie de template in de template opend, wat volgend mij niet gek is als ik naar mn code kijk, maar zie nu na een middag peinsen ook niet direct de oplossing.
Ik gebruik de volgende code
Op dit programma wil ikl templates kunnen laden.
In de templates hoef je alleen het woord [bericht] aan te geven en dan wordt de inhoud van het berocht in de template geparsed.
Alleen het gaat nied goed
Het lijkt dat ie de template in de template opend, wat volgend mij niet gek is als ik naar mn code kijk, maar zie nu na een middag peinsen ook niet direct de oplossing.
Ik gebruik de volgende code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| function doUitslag($str) { global $uitslagen; global $datum; $str = str_replace("[uitslag]", $uitslagen, $str); $str = str_replace("[datum]", $datum, $str); return($str); } function bouwbericht($str) { global $inhoud; $str = str_replace("[bericht]", $inhoud, $str); echo($str); } #Deze data komt normaal uit de db $uitslagen = "De volgende uitslag is gevallen 4,2,3,5,6,4"; $datum = "18-09-2002"; $text = doUitslag("Vandaag is het [datum] <br> [uitslag]"); $html_bestand = fopen("templates/nieuwsbrief_basic.html", "r"); $html= fread($html_bestand, 1000000); $inhoud = $text; $inhoud .= $html; bouwbericht($inhoud); fclose ( $html_bestand); |
Ja man