Toon posts:

[Mandrake 8.1] Tokenring Adapter wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tokenring adapter in mijn computer gestopt omdat ik deze wil ombouwen tot tokenting-ethernet bridge.

root@bridge]# insmod tmsida
root@bridge]# ifconfig tr0 12.12.12.12
SIOCSIFADDR: No such device
tr0: unknown interface: no such device

Waarom kan dit niet?

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 00:52

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Ondersteunt je Kernel wel TR?

Anders even nieuwe kernel compilen, en daar TR support in flansen.

Kijk ook even op: Linux On Token Ring

Verwijderd

Je zegt niet wat voor type netwerkkaart het is. Tokenring is vaak de ibm driver.

Probeer "modprobe ibmtr" eens. Misschien dat het werkt.

-edit maak van insmod bij voorkeur ook modprobe trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
ff testen

code:
1
2
3
4
5
6
7
root@bridge /]# modprobe ibmtr
init_module: Input/output error
insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters
failed!

root@bridge /]# modprobe tmsisa
root@bridge /]#

Gezien de uitvoer van modprobe bij de twee verschillende drivers ga ik er toch vanuit dat de tmsisa driver toch goed is

Verwijderd

Topicstarter
Heb op http://bridge.sourceforge.net/docs/bridge.html gevonden hoe ik een ethernet-ethernet bridge kan maken. Wonder boven wonder, werkt dit ook. Nu is echter mijn vraag, kan ik gewoon tokenring naar ethernet bridgen?

Gaat dit op dezelfde manier zoals op die site wordt uitgelegt, of moet ik dan nog allemaal truucs gaan uithalen. Of is die helemaal niet mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm...... ethernet naar ethernet bridgen werkt op deze manier prima, alleen naar tokenring.

Ik heb dus een nieuwe tokenring kaart (IBM) (met dank aan een GOT'er) en die werkt prima. Andere pc's binnen het tokenring netwerk zien is geen probleem. Ook de ethernet kan van het netwerk gaat prima.

Nu wil ik nog heen en weer kunnen pingen. Heeft iemand enig idee ?
Pagina: 1