Toon posts:

[XP] netwerk refreshen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een aantal jaar een LAN hier met een linux server (als gateway etc.) en een aantal clients met verschillende OS (linux, win98se, winXP), maar momenteel lijkt voor twee WinXP bakken het netwerk bevroren. Dat wil zeggen: Hij ziet altijd dezelfde 4 computers (linux en windows bakken) ongeacht die nou aanstaan of niet. Het lijkt er op als of deze uit een soort cache komen ofzo.
Als ik manual een computer benader (i.e. \\Computer) gaat het wel goed, het is puur alleen maar het tonen van computers in MS Windows Network/Workgroup.
Als ik op de linux server een [arp] doe ziet die wel gewoon alle computers die aan staan (dus de actuele netwerkstatus). De vraag is dus:

Hoe kan ik voor de WindowsXP machines NetworkNeidhourhood refreshen? (Niet F5.. ;) )

Verwijderd

Als ik het goed begrijp..... In netwerkomgeving zie je de pc's niet maar als je er een op naam gaat zoeken krijg je hem wel te pakken?!

Dat heb ik nou ook.....

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 22:09

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

hebbie Samba op die Linuxbak?

Probeer dan eens in je smb.conf onder [global]

preferred master = yes

te plaatsen...

smb restart, evt ook widows dozen, kijken of dat werkt...

Verwijderd

Topicstarter
yup...
preferred master aangezet (stond idd uit), smb restart gedaan en winXP bak reboot. Nu ziet de WinXP bak alleen zichzelf in Network Neighbourhood, kan nog steeds manual connecten naar alle andere bakken. :S

Verwijderd

Topicstarter
naja... ff runlevel opnieuw gestart en problemen zijn opgelost... maargoed nu weet ik dus nog steeds niet waardoor het kwam...