Weergeven van een service status in de tray

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb een application draaien als service
waarvoor ik in de tray een icoontje wil dat ofwel groen ofwel rood weer geeft,
naargelang de status van de service, en eventueel de mogelijkheid om deze service kan herstarten via dat icoontje in de tray.
Bestaat hier zo een tooltje of iets dergelijk (vb script)

O-)

Because Great minds Think alike

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En welke application is dat?
Voor apache en mySQL heb je gewoon van die leuke programmaatjes :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djack
dit is een eigen intern ontwikkelde application maar het "dev" team weet mij te vertellen dat een service niet kan interacten met de desktop, lulkoek mo swat
als ik een toolke van onder de neus stoempen dan is da 1-0 voor mij :-)

Verwijderd

Bij de eigenschappen van een service in je services lijst staat zo'n leuk vinkje; "let this service interact with desktop" oid. Genoeg bewijs niet?

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
anders gewoon een programmaatje schrijven, dat iedere zoveel seconden checkt of de service nog loopt of iets dergelijks. (niet echt een nette oplossing btw, maar als het echt nodig is... ;) )

• djack
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 17:24:
Bij de eigenschappen van een service in je services lijst staat zo'n leuk vinkje; "let this service interact with desktop" oid. Genoeg bewijs niet?
Thanks ik zal eens zien of dat dit werkt :-)

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Weet iemand in de tussentijd misschien iets nieuws hiervoor? Ik zou graag een aantal services willen monitoren (zien of de service draait of niet) en met een (of twee) muisklikken de desbetreffende services starten of stoppen. Het lijkt me ideaal als dit via de system tray, een toolbar of een webpage kan.. Iemand enig idee of hier iets voor bestaat of dat er makkelijk ietrs voor te maken is?

Was getekend, enz. | specs

Pagina: 1