Ik heb een C: partitie en een D: partitie. C=2gb en staat windows op D=17gb en staat de rest op
. Maar nou is mij C partitie helemaal vol terwijl er aleen windows op staat. Nou wil ik dus met partition magic 2GB van D naar C zetten zodat C 4GB is. Maar nou krijg ik Partition magic niet geinstaleerd omdat ik nog maar een paar kb over heb op C. Is er een windows map die veel ruimte in beslag neemt en die ik onschadelijk tijdelijk kan verplaatsen? Zodat ik (min 50MB) genoeg ruimte heb voor partition magic.
Verwijderd
Je kunt beginnen met de /temp map, daarna een deel bureauaccesoires verwijderen en ga maar door....
c:\windows\temp
c:\documents and settings\<user>\...\temporary internet files
c:\documents and settigns\<user>\ ...\temp
*.tmp
*.bak
enz enz
c:\documents and settings\<user>\...\temporary internet files
c:\documents and settigns\<user>\ ...\temp
*.tmp
*.bak
enz enz
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Partition Magic kan toch vanaf een floppy runnen? Waarom wil je het hele pakket?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
OS? Bij 2K/XP kun je de $NTServicePackUninstall$ en $NTUninstallQxxxxxx$ veilig verwijderen. Alleen zul je desbetreffende updates in de toekomst niet meer kunnen uninstallen..
Overigens heb je bij resizen van partities met PM ook wel een minimumhoeveelheid beschikbare schijfruimte nodig. Deze is volgens mij zo'n 10% van een partitie.. Forget it, zou ik zeggen. Backup gewoon het belangrijkste boeltje en herpartitioneer en formatteer dan
Anders kun je ook gewoon het belangrijkste stuff op D: zetten en dan PM opstartdiskettes gebruiken om de partities te resizen.
Overigens heb je bij resizen van partities met PM ook wel een minimumhoeveelheid beschikbare schijfruimte nodig. Deze is volgens mij zo'n 10% van een partitie.. Forget it, zou ik zeggen. Backup gewoon het belangrijkste boeltje en herpartitioneer en formatteer dan
Anders kun je ook gewoon het belangrijkste stuff op D: zetten en dan PM opstartdiskettes gebruiken om de partities te resizen.
Verwijderd
*.mp3
*.avi
*.mpeg
Ik zou idd opnieuw beginnen met een partitie van minimaal 4 gig ... en let goed op je tempory files, userdirectory's etc.
*.avi
*.mpeg
Ik zou idd opnieuw beginnen met een partitie van minimaal 4 gig ... en let goed op je tempory files, userdirectory's etc.
Al het belangrijke staat op D. Op c staat aleen maar windows. Voor de rest niks. En ik gebruik windows XP Prof. En op D heb ik nog iets van 6Gb over.
Verwijderd
Zet System restore maar eens uit, dat scheelt zowiezo al een berg ruimteMpdrichel schreef op 18 september 2002 @ 15:39:
Maar nou is mij C partitie helemaal vol terwijl er aleen windows op staat.
WinXP? Nouja, je hebt in ieder geval al een aantal suggesties gehad:
- uninstallbestanden verwijderen (moet je wel Show Hidden Files aanvinken in Explorer)
- history/cache van IE verwijderen uit Documents and Settings
- Swapfile moven naar andere schijf
- restore uitschakelen
Anyway, dit draadje gaat iig dicht, ook omdat het eigenlijk op een verkeerde plaats staat (hoort in WOS) en ook omdat het in WOS toch al dicht zou gaan
- uninstallbestanden verwijderen (moet je wel Show Hidden Files aanvinken in Explorer)
- history/cache van IE verwijderen uit Documents and Settings
- Swapfile moven naar andere schijf
- restore uitschakelen
Anyway, dit draadje gaat iig dicht, ook omdat het eigenlijk op een verkeerde plaats staat (hoort in WOS) en ook omdat het in WOS toch al dicht zou gaan
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()