VIA agains Intel

Pagina: 1
Acties:

• neutcomp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01-2023
Hoi,

ik had/heb een intel moederbord P4B533. Deze is defect gegaan en nou bieden ze mij een P4S533 aan. Het verschil op de nieuwe zit een onboard netwerkkaart en de chipset is anders namelijk ipv intel is het nu SiS.

Heeft iemand een idee of ik deze ruil wel of niet moet accepteren. De verkoper zegt dat de nieuwe net zogoed indien niet beter is!

Cya
Bjorn 8)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:26
ik zou het accepteren, verder hebben ze hier liever geen groeten onder je bericht...
SiS is toch niet zo slecht?

|>

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 21:55
Ik weet niet wat het woord VIA in je topic doet. Maar SiS is geen VIA product.

SiS producten zijn over het algemeen sneller dan de intel maar net iets minder stabiel (bijna niet te merken). Ik heb dat bordje ook (zonder netwerk versie) en ik ben er erg tevreden mee. Opzich goeie deal :P

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Als ik moet kiezen tussen intel, via of sis, zal het zeker VIA worden :)

Verwijderd

Het SiS bord ondersteunt DDR333-geheugen, de Intel kan dat geheugen alleen als DDR266 gebruiken.

Het Intel bord is normaal gesproken wel duurder en Intel heeft een goede reputatie wat betreft het maken van stabiele chipsets.

Ik zou het niet doen.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:05

-ET-

Phone Home

ben je van plan te gaan overclocken?? zo niet zou ik gaan voor intel (die zijn vaak minder ver te oc-en) SiS schijnt ook wel goed te zijn. Zelf geen ervaring mee overigens

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SiS doet praktisch niets onder voor Intel en VIA op dit moment. Ze hebben vroeger wel rotte chipsets gemaakt, die wel stabiel waren maar heel erg traag. Maar ja, iedereen maakt wel eens een misstap (Intel i820 met SDRAM, VIA 686B). Persoonlijk zou ik het wel doen. Onboard LAN in de vorm van een SiS900 is beter dan een Realtekje die je nu waarschijnlijk los in een PCI slot hebt hangen.
Gewoon doen dus, je gaat er zeker niet op achteruit.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[ash] schreef op 18 september 2002 @ 16:38:
Als ik moet kiezen tussen intel, via of sis, zal het zeker VIA worden :)
Die zou bij mij op de laatste plaats komen :)

Zou eerst voor sis kiezen, dan intel en laatst via.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57
Tja, ieder z'n eigen keuze..

Ik zou gewoon eens wat reviews van het andere bordje gaan lezen, dan kun je voor jezelf de keuze wel maken..

succes.
Pagina: 1