Toon posts:

Netwerk snelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een 100mbit geswitched netwerk,
als ik op de ene computer een ftp-server draai en ik download met de anderen haal ik een maximale snelheid van 7mb p/s
Volgens mij moet het veel sneller kunnen, waar zou dat aan kunnen liggen?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik haal met ons 100mbit netwerk ook maar 7 mb/sec dus dta is heel normaal

theoretisch zou je 12,5 mb/sec kunne hale maar in de praktijk valt dat iets lager uit

edit: maar 7mb/sec is toch al snel genoeg lijkt me

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• wigwam
  • Laatst online: 25-03 18:46
7 mb is toch niet slecht voor een 100mb netwerk

Verwijderd

Topicstarter
ohh zo,
ik had eerst helemaal weinig iets van 2mb/sec maar toen heb ik de drivers van mijn moederbord geinstalleerd en toen haalde ik al 7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je netwerk is 100megabit per seconde. Met alle overhead e.d. is dat dus ong 9 MegeByte per seconde maximaal. Als jij 7 haalt is dat zo gek nog niet hoor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
zou je met een 3com/Intel NIC meer halen dan met die goedkoope realteck kaartjes?

• wigwam
  • Laatst online: 25-03 18:46
nee waarschijnlijk niet.......

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

als je daar uberhaupt al op vooruit gaat zal het niet veel zijn

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:47
scheelt om precies te zijn 0,21 MB/s

(eerst realteck en nu 3com)

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

amdrulez schreef op 18 september 2002 @ 15:24:
scheelt om precies te zijn 0,21 MB/s

(eerst realteck en nu 3com)
kortom het heeft geen zin een duurde netwerkkaart te gaan kopen voor die 0,21 mb/sec die je er op vooruit gaat

Verwijderd

Topicstarter
is het trouwens ook mogelijk om met 2pc's een netwerkje te bouwen van 1gigabit zonder switch gewoon met een crosscable?

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

hebje een UTP cat5e kabel geloof ik voor nodig wil je een 1Gbit netwerk aanleggen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Pluisje schreef op 18 september 2002 @ 15:25:
[...]

kortom het heeft geen zin een duurde netwerkkaart te gaan kopen voor die 0,21 mb/sec die je er op vooruit gaat
Voordeel van 3com/intel is dat ze minder cpu kracht opeisen. En vooral in server gebruik wel winst opleveren. Veel korte verbindingen en kleine dingen gaan bij mijn weten sneller en stabieler op Intel/3com nics.

overigens heb ik thuis ook genoeg realteks hoor :) en slechts 2 3coms :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

FastBunny schreef op 18 september 2002 @ 15:30:
[...]

Voordeel van 3com/intel is dat ze minder cpu kracht opeisen. En vooral in server gebruik wel winst opleveren. Veel korte verbindingen en kleine dingen gaan bij mijn weten sneller en stabieler op Intel/3com nics.

overigens heb ik thuis ook genoeg realteks hoor :) en slechts 2 3coms :)
daar doe ik het niet voor, daaar ga ik geen duurdere kaart voor kopen ben heel tevreden met me realteck kaart

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dat hangt van je systeem af.
Als een andere kdb-driver al een spectaculaire invloed heeft, schat ik dat je FTP-server een zeer licht bakkie is, iets van een 486-er of zo.
Een RealTek gebruikt de systeem-processor meer dan een A-merk, omdat de goedkoopte ervan zit in het ontbreken van een eigen processor voor het afhandelen van het Ethernet-protocol.Een van de A-merk-NICs gebruikt een eigen processor om het Ethernet-protocol af te handelen.
Met een heel licht machientje, of met een hele grote load, lonen dus de A-merken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42

Sa1

7mb/sec is heel redelijk, persoonlijk heb echter wle het id dat het uit maakt of je realtek of 3com nics heb. .. waar het verschil wel te verwaarlozen is..

was afgelopen weekend op een lan weekendje, ik haalde van de server (waar 3com nics inzaten) met mijn 3com rond de 8mb/sec, waar anderen met realteks .. idd niet hoger kwamen dan 7mb/sec. ..

't maakt iig niet zo heel veel uit, bij een dvd backup scheelt het maar iets van 20 a 30 sec.. 't boejt dus eigenlijk allemaal geen zak.

gigabit zou weer wel uit maken, maarjah .. als je al maar 3 min wacht op je backup, ... toch snel zat.. tenzij je echt super veel geld heb.. dan is het wel tof :p

wat een heerlijk onsamenhangend verhaal.. \o/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pluisje schreef op 18 september 2002 @ 15:10:
theoretisch zou je 12,5 mb/sec kunnen hale maar in de praktijk valt dat iets lager uit
* The Eagle sluit zich bij Microkid aan.
IDD, 100mbit, 8 bits in een byte, dus 100/8 = 12,5mbyte. Aangezien je ook nog met een protocol als TCP/IP zit (dat per verzonden byte ook even een stopbit en een pariteitsbit meestuurt) moet je niet door 8 maar door 10 delen. Hier gaan er veel de mist in.
Theroretisch wordt de snelheid dus 100/10 = 10Mbyte per seconde ipv 12,5 Mbyte. En dan zit je met 7,9Mbyte dus al heel lekker.

Off topic: 1gb NIC's worden ook steeds goedkoper...het zijn alleen de switches die het zo duur maken :'(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
veel geld heb je niet nodig voor die 1gigabit kaartjes die kosten nu iets van 70euro ofzo

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb thuis een netwerkje dat bestaat uit een switch met daaraan 1 hubs met wat computers, maar die doen nu niets. en rechtstreeks aan de hub een laptop en een desktop. Compaq 10_100 MiniPCI Ethernet NIC voor de laptop
accton 1207d-tx fast ethernet in de desktop
om een of andere reden duurt het telkens erg lang voor m'n bestanden zijn overgestuurd
45 minuten voor 4,5 Gb(ongeveer 1,6 Mb/s)
iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
owja, er hangt ook nog een farallon broadband gateway aan(een routertje dat als dhcp server/internet deler fungeert)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 15:43:
veel geld heb je niet nodig voor die 1gigabit kaartjes die kosten nu iets van 70euro ofzo
performance is nu nog niet echt super, kheb ook van die intel pro 1000 kaartjes, maar sneller als 610Mbps haal je niet....

het zijn ook maar 32bit pci kaartjes, en de hdd kan die data niet sneller leveren (testmachine: 40gb wd 7200rpm disk)

met mijn 100mbps intel nic haal ik 11,2mb, das dus niet onaardig (3com switch overigens)

A wise man's life is based around fuck you

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tijsco, kijk dan eens of je netwerkkaartjes wel op full-duplex ingesteld staan. CHeck verder je instellingen van TCP/IP eens, en dan is het mn de vraag of je soms je TCP-window instellingen van een evt modem getweakt hebt. Dat laatste heb ik ook een keer gehad; koste me een nieuwe install om goede verbinding te krijgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Alles wat hier al gezegd is in dit topic vind je ook al met de search.
Als we nu ook al eens gaan zeuren over 7MB/s dan staat het hier vol met m'n netwerk is traag.

De realtek vs A-merk discussie hebben we ook al wel een keer of 350 gehad.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.