[Win2k-AS] DNS probs

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
mijn eerste PNS topic, hopelijk ben ik Pro genoeg :P

Ik zit hier op mijn werk met 3 NT-servers. Op de eerste 2 NT servers draait Windows 2000 en een DNS-server.

De DNS-server is door een extern IT-bureau zo ingesteld dat er DNS-caching plaats vindt en indien de record niet gevonden kan worden er geforward wordt naar de DNS van:

1. onze provider, Wirehub!
2. ABZ (da's een soort van centrale bank voor verzekeringskantoren die tot op voor kort ook een eigen provider-dienst aanbood).

Beide forwarding-servers zijn inmiddels offline dus ik heb de forwarding records vervangen door de nieuwste DNS-servers van de site van Wirehub!.

Nu zijn dus 2 ABZ-sites die ik vanaf een workstation wil benaderen van IP veranderd (de hostname is nog hetzelfde).
Maar de Win2k server blijft vrolijk naar het foutieve IP verwijzen, wat ik ook probeer!

Ik heb via de DNS management-console al geprobeerd de DNS-cache te clearen, dat lijkt ook gelukt te zijn maar nog steeds krijg ik de foute verwijzing.
De DNS server heb ik ook al gerestart. (Hetzelfde heb ik trouwens herhaald op de backup/secundaire DNS, omdat ik dacht dat hij misschien daar naar keek maar dat blijkt ook niet het geval te zijn).

Zie ik iets over het hoofd?
Ik zou graag die sites benaderbaar maken op het netwerk...

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ergens een hosts-file blijven staan op ofwel de client ofwel de dns-server toevallig?

• ScuL
Nope. De clients zijn schoon en de server heeft alleen maar een lege example hosts.

Verwijderd

na clearen van de server cache nog even lokaal (ook op server) ipconfig /flushdns intikken.
als dat nog niet werkt je forwarders weghalen (dan zit daar de fout) en controleren of je roothints niet leeg zijn... (servers a t/m m oid moeten daar komen te staan) en nog een keer je cache legen :).

• ScuL
Thanx! Die ipconfig /flushdns heeft het opgelost! (de roothints zijn namelijk allemaal ingevuld!) :)

Goed dat ik dat weet nu :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

-ScuL- schreef op 18 september 2002 @ 15:48:
Thanx! Die ipconfig /flushdns heeft het opgelost! (de roothints zijn namelijk allemaal ingevuld!) :)

Goed dat ik dat weet nu :)
lol... het heeft weinig met elkaar te maken maar ok... goed dat het werkt :)
Pagina: 1