Toon posts:

[wireless] keuze 3com accesspoint2000 of wireless gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een w2k server draaien die mijn @home verbinding over een paar computers routeert via dhcp, en een 10/100 switch. Op die server draait MS isaserver.
Ik wil een wireless oplossing voor mijn laptop.

Wat is volgens jullie de beste oplossing?
a. het 3com wireless accesspoint2000
b. 3Com OfficeConnect Wireless Gateway

Kan ik het beste een accesspoint kopen en die aan mjin switch hangen en mijn netwerk verder zo laten als ie is, of kan ik beter die gateway kopen en mijn server voortaan alleen nog als fileserver gebruiken?
Ik moet zeggen dat ik die gateway wel zie zitten. Router/switch/firewall/nat/accesspoint/dhcp/vpn, alles ineen. Handig.

- stelt die firewall wat voor? (isa server is erg goed)
- zijn de wireless mogelijkheden van die gateway net zo goed en uitgebreid als van een accesspoint?
- wat zijn de voor- en nadelen van zo'n alles ineen oplossing?

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:59
Ik heb zelf dat accesspoint. Vanmiddag even opgehaald. Ik heb hem nog niet getest en aangesloten maar ga dit zo doen. Ik zal je hier straks wel wat over vertellen hoe hetging en wat ik gedaan heb/tegen ben gekomen.

Ik heb iig een access point gekozen, omdat ik al een router heb en een switch. Ik zocht nog een oplossing voor mijn notebook zodat ik ook beneden en buiten kan gaan zitten.

Ik heb al wel even in de doos gekeken en er zit in:
- adapter + aansluitingen
- cdrom met software t/m Windhoos XP
- mooi stickervel :+
- access point
Het kastje zelf is echt super klein maar ziet er errug mooi uit. Het is niet hoger dan een cd doosje (op zn kant natuurlijk) en hij weegt niet veel.