Ik heb nu een w2k server draaien die mijn @home verbinding over een paar computers routeert via dhcp, en een 10/100 switch. Op die server draait MS isaserver.
Ik wil een wireless oplossing voor mijn laptop.
Wat is volgens jullie de beste oplossing?
a. het 3com wireless accesspoint2000
b. 3Com OfficeConnect Wireless Gateway
Kan ik het beste een accesspoint kopen en die aan mjin switch hangen en mijn netwerk verder zo laten als ie is, of kan ik beter die gateway kopen en mijn server voortaan alleen nog als fileserver gebruiken?
Ik moet zeggen dat ik die gateway wel zie zitten. Router/switch/firewall/nat/accesspoint/dhcp/vpn, alles ineen. Handig.
- stelt die firewall wat voor? (isa server is erg goed)
- zijn de wireless mogelijkheden van die gateway net zo goed en uitgebreid als van een accesspoint?
- wat zijn de voor- en nadelen van zo'n alles ineen oplossing?
Ik wil een wireless oplossing voor mijn laptop.
Wat is volgens jullie de beste oplossing?
a. het 3com wireless accesspoint2000
b. 3Com OfficeConnect Wireless Gateway
Kan ik het beste een accesspoint kopen en die aan mjin switch hangen en mijn netwerk verder zo laten als ie is, of kan ik beter die gateway kopen en mijn server voortaan alleen nog als fileserver gebruiken?
Ik moet zeggen dat ik die gateway wel zie zitten. Router/switch/firewall/nat/accesspoint/dhcp/vpn, alles ineen. Handig.
- stelt die firewall wat voor? (isa server is erg goed)
- zijn de wireless mogelijkheden van die gateway net zo goed en uitgebreid als van een accesspoint?
- wat zijn de voor- en nadelen van zo'n alles ineen oplossing?