Toon posts:

Hoe kan ik een windows NT username tonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is hoe kan ik een Windows NT (waar de gebruiker mee is ingelogd) op een website tonen?

Ik zoek me helemaal gek om dit te vinden dus als iemand dit weet zou ik dat graag willen weten. :)

Alvast bedankt,

Commander

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als de user is ingelogd op de server: Door middel van een van de Headers uit te lezen.

Als dat neit het geval is: door middel van een activeX object, wat de user moet accepteren.

Verder is er geen zinnig woord over te zeggen omdat er helemaal niet verteld wordt in welke taal, etc.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Misschien een iets duidelijker vraagstelling? :? Ik nie snap... Bedoel je ASP ofzo?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Welke taal?
ASP? Zoja, zoek dan eens in de MSDN op Server Variables

Lees ook even:
Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen
en
Welkom in P&W (FAQ-13/7/2002)

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Heb je de server variables al eens bekeken ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil doen is de gebruikersnaam van windows (van degene die de website bezoekt) op deze site te printen. Ik weet niet met welke taal dit het makkelijkst is. Ik had van een aantal mensen al gehoord dat het met javascript mogelijk was maar daar heb ik niets over kunnen vinden.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

• whoami
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 14:53:
Wat ik wil doen is de gebruikersnaam van windows (van degene die de website bezoekt) om deze site te printen. Ik weet niet met welke taal dit het makkelijkst is. Ik had van een aantal mensen al gehoord dat het met javascript mogelijk was maar daar heb ik niets over kunnen vinden.
Met wat wel je je website gaan maken?
Ben je wel zeker dat iedere bezoeker van je website windows als besturingssysteem heeft?
...

Als je je site maakt mbhv ASP moet je eens kijken naar de server variables.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Dat is het dus niet...

• gorgi_19

gorgi_19

whoami: Jouw verhaal geldt niet per definitie. Hij heeft het over een internetsite. De Server Variabele AUTH_USER werkt alleen als je op een of andere manier inlogt op de server.
De standaard Windows NT Inlognaam van een netwerk maakt geen deel uit van de standaard meegestuurde headers.

Maar ik blijf met je eens dat de topicstarter ontzettend vaag en onduidelijk blijft.

Topicstarter: Afhankelijk welke username je bedoeld (lees: waar ingelogd), kan je de combinatie JScript / ASP gebruiken (als je dat graag wilt)

• whoami
[nohtml]
gorgi_19 schreef op 18 september 2002 @ 15:02:
whoami: Jouw verhaal geldt niet per definitie. Hij heeft het over een internetsite. De Server Variabele AUTH_USER werkt alleen als je op een of andere manier inlogt op de server.
De standaard Windows NT Inlognaam van een netwerk maakt geen deel uit van de standaard meegestuurde headers.
Idd. Ik ging eerst vragen of het over een intranetsite ging of niet. Heb dat uiteindelijk niet gedaan.
Maar als je die website nu bezoekt vanaf een computer met bv Windows 98, waar je geen username ofzo hoeft op te geven, wat staat er dan in die headers?

• gorgi_19

gorgi_19

Die is dan gewoon leeg, net als AUTH_TYPE en AUTH_PASSWORD.(Voor Basic Authentication)

Voor Windows NT Challenge/Response moet je
code:
1
Request.ServerVariables("LOGON_USER"))

gebruiken, waarbij deze niet op Netscape schijnt te werken.

Pas als je authentication afdwingt, dan moet je inloggen op de server en heb je niets te maken met windows versie op de client.

Pagina: 1