[Access 97]Kolommen importeren?

Pagina: 1
Acties:

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
'k Zoek me een klomp naar de mogelijkheid om kolommen te importeren in plaats van tabellen!

Ik heb een occasion-bestand van zo'n 1380 records, nu moet ik 1 kolom helemaal kopieren naar mijn nieuwe tabel, om zo een goede koppeling tussen sub-formulier en hoofdformulier tot stand te brengen, maar ik krijg alleen de mogelijkheid om de hele tabel te importeren?

Met Google en de help van Access werd ik niet veel wijzer.

Dividend for Starters

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kolommen kun je volgens mij niet importeren. Wat je wel kunt doen is de inhoud ervan kopieren oid en dat dan plakken in de nieuwe tabel. (Of je schrijft er een progje voor).

Als je weet hoe databanken werken, dan is het wel heel logisch dat je niet één of enkele kolommen kunt importeren, maar dat je direct een hele table moet importeren.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Of complete tabel exporteren naar Excel, kolom toevoegen en dan waar importeren in Access...

Easy does it :)

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een SELECT INTO gebruiken :)

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
whoami schreef op 18 september 2002 @ 14:37:
Kolommen kun je volgens mij niet importeren. Wat je wel kunt doen is de inhoud ervan kopieren oid en dat dan plakken in de nieuwe tabel. (Of je schrijft er een progje voor).

Als je weet hoe databanken werken, dan is het wel heel logisch dat je niet één of enkele kolommen kunt importeren, maar dat je direct een hele table moet importeren.
Plakken in een nieuwe tabel is niet echt een optie omdat de tabel waar het in moet komen meer dan 15 velden heeft met allemaal een beschrijving en instellingen, die moet ik dan opnieuw aanmaken...

Ik heb 2 cursussen Oracle gehad dus ik zou moeten weten hoe databanken werken, maar helaas waren ze Engels en veel te ingewikkeld dus ik weet nog vrij weinig :/

Importeren vanuit Excel? Dat ga ik ff proberen! Thanks all :Y)

Dividend for Starters

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 18 september 2002 @ 14:49:
[...]

Plakken in een nieuwe tabel is niet echt een optie omdat de tabel waar het in moet komen meer dan 15 velden heeft met allemaal een beschrijving en instellingen, die moet ik dan opnieuw aanmaken...

Ik heb 2 cursussen Oracle gehad dus ik zou moeten weten hoe databanken werken, maar helaas waren ze Engels en veel te ingewikkeld dus ik weet nog vrij weinig :/

Importeren vanuit Excel? Dat ga ik ff proberen! Thanks all :Y)
Let wel even op dat je niet met je PK in de knoei komt, zeker als die op auto_inceremet staat...

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 14:54:
[...]

Let wel even op dat je niet met je PK in de knoei komt, zeker als die op auto_inceremet staat...
PK is Primary Key toch? :?

De in te voeren kolom moet de PK worden dus daar zal ik niet mee in de knoei komen denk 'k ;) Had dit beter vooraf kunnen bedenken, maar er is hoop, want ik zit nu in een backup van deze database te werken. Als m'n chef terug is van een maand vakantie gaan we pas écht invoeren, maar voor die tijd moet het natuurlijk wel werken :)

Dividend for Starters

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 18 september 2002 @ 15:08:
[...]

PK is Primary Key toch? :?

De in te voeren kolom moet de PK worden dus daar zal ik niet mee in de knoei komen denk 'k ;) Had dit beter vooraf kunnen bedenken, maar er is hoop, want ik zit nu in een backup van deze database te werken. Als m'n chef terug is van een maand vakantie gaan we pas écht invoeren, maar voor die tijd moet het natuurlijk wel werken :)
Hmmm... en hoe ga je dan je relaties bijwerken? Of zijn er geen gerelateerde records :s

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Het zit zo, er is een tabel met alle technische gegevens van een auto. Hier hoort een formulier bij dat op een tabblad is gezet.

Nu moet ik een tabblad maken met alle financiele gegevens, zoals de lease looptijd, afschrijving, btw, bpm enzovoort. Omdat deze op een ander tabblad komt moet het een losstaande tabel/formulier worden.
Als er in het tabblad met de technische gegevens een auto wordt gezocht op de primary key: kenteken en men vervolgens op het tabblad van de financiele gegevens klikt moet uiteraard wél de gegevens van de betreffende auto tevoorschijn komen.

Daarom wilde ik de primary key van de andere tabel kopieren naar mijn tabel om zodoende een goede relatie te krijgen?

Of denk ik nu te moeilijk cq kan het ook anders/beter? Databases was nooit m'n sterkste vak, maar ja, als je stage loopt moet je wel he? ;)

Dividend for Starters

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Je kunt toch ook alles in 1 tabel zetten.
Op het ene formulier laat je een deel zien en op het andere formulier het andere deel.
Pagina: 1