VGA verlengkabel -> Brak beeld.

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
Ok ik zit met het volgende. Als ik een VGA verleng kabel gebruik omdat me monitor te ver weg staat, gebeurt er iets met mijn beeld. Het lijkt wel of mijn monitor dubbel glas is. Ik zie verder 2 strepen en doorzichtige schaduwen. Ik heb hem er nu tussenuit gehaald en het probleem is voorbij.

N.B: 1 pootje van mijn originele monitor kabel is "weg"(omgebogen in een hoekje en doet niet meer mee) en er zit verder 1 pootje minder in ergens in het midden.

Zou het kunnen helpen als ik bij mijn verlengkabel die beide 2 pootjes eruit snok?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

neej, je kabel is te lang en daardoor krijg je, zeker met de wat hogere frequenties van tegenwoordig storingen op het signaal wat erdoorheen gaat. Langs stroom- en andere kabels etc..

I have usernames older than you.

• ErA
ik heb 1.8 + 1 meter is dat al teveel?

Zou zo'n rond magneet geval, weet niet hoe het heet graniet kern ofzo, helpen? om om de kabel te doen
edit:
Dit werkt dus niet, iemand nog ideen? Zal ik hem verknippen zoals ik zei?

• ErA
GRMBL shitzooi, ik snap het niet! enkel omdat ie iets langer is? Wat een scheise zeg

Verwijderd

Tsja eh zou het niet kunnen zijn dat die kabel gewoon stuk is als er een aantal pootjes ontbreken, verbogen zijn, zoals jezelf zegt. Misschien eens een nieuwe kabel proberen? ;)

• ErA
nee aan me originele vga kabel. dus die uit me monitor komt ontbreekt 1 pootje. maar dat is nomraal gesproken geen problemo. maar jah ik ga me kamer wel verbouwen grmbl

Verwijderd

en die ene die kromis dan? Is dat normaal in een stekker/plug? misschien zorgt die wel voor de storing.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ErAdiCToR schreef op 18 september 2002 @ 14:39:
ik heb 1.8 + 1 meter is dat al teveel?
Het is denk ik beter om een kabel van een meter of drie te kopen, volgens mij geeft juist een aansluiting storing.
Je moet ook kijken dat je een goeie kabel koopt, eentje met isolatie of zo
Ik heb ook ooit eens bij natuurkunde gehad dat binnen een geleider geen storingen ontstaan, dus je zou kunnen kijken of je je kabel in een metalen buis kunt stoppen of zo :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
Je zou ook ff kunnen proberen je refreshrate van 150 af te halen en op 85 te zetten, may b doet ie het dan wel goed :)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

ff checke dat *alle* pennen in de verlengkabel zijn doorverbonden, en niet alleen die pennen die men zegt dat je nodig hebt. Misschien zit daar je probleem. (Misschien ook niet :D.)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Dat probleem heb ik min of meer ook mijn vga kabel mist 1 pootje ook in het middel, en een ander pootje is dermate verbogen dat bij de poging tot terug buigen. Het voor de helft doormidden brak.

Maar nu blijft mijn beeld (weet niet of het aan de kabel ligt) samen trekken aan beide kanten van het beeld.

dit is niet te verhelpen, met drivers of beeld instellingen nog monitor instellingen

Verwijderd

Je moet niet zo'n dunne witte verlengkabel hebben want die zijn niet goed afgeschermd.
Een dikke dubbelafgeschermde kabel (kost 2 à 3 keer zoveel) geeft bijna geen zichtbare verslechtering).
Pagina: 1