Nou, na een paar nachten veel lezen, uitproberen, en tweaken heb ik eindelijk uitgevonden hoe ik tvout op een simpele manier aan de praat kan krijgen voor mijn ATi Radeon 64 Mb DDR VIVO.
Het schijnt dat ATi wegens de macrovision licentie geen licht wil laten schijnen over hoe het tvout gebeuren precies werkt voor deze kaart (en andere radeon's). Een beetje flauw, maar ja.
De enige optie die overbleef was...een andere driver gebruiken. De standaard VESA driver die in linux zit maar geladen in XF86Config-4 en ja hoor, TV-Out werkte eigenlijk meteen (op 800x600), zonder enig probleem.
Wel is het nu zo dat ik alle voordelen van de radeon kaart mis --> snelheid, prescaling, en al die andere mooie dingen waarvoor ik de kaart heb gekocht.
Heeft er iemand enig idee waarop ik dit met de VESA driver toch kan bereiken ?
v a l e n t i n
Athlon 1.2Mhz 768 Mb RAM
MSI K7T Master Limited Edition
ATi Radeon 64 Mb DDR VIVO
Linux RedHat 7.3 - kernel 2.4.19
Het schijnt dat ATi wegens de macrovision licentie geen licht wil laten schijnen over hoe het tvout gebeuren precies werkt voor deze kaart (en andere radeon's). Een beetje flauw, maar ja.
De enige optie die overbleef was...een andere driver gebruiken. De standaard VESA driver die in linux zit maar geladen in XF86Config-4 en ja hoor, TV-Out werkte eigenlijk meteen (op 800x600), zonder enig probleem.
Wel is het nu zo dat ik alle voordelen van de radeon kaart mis --> snelheid, prescaling, en al die andere mooie dingen waarvoor ik de kaart heb gekocht.
Heeft er iemand enig idee waarop ik dit met de VESA driver toch kan bereiken ?
v a l e n t i n
Athlon 1.2Mhz 768 Mb RAM
MSI K7T Master Limited Edition
ATi Radeon 64 Mb DDR VIVO
Linux RedHat 7.3 - kernel 2.4.19