Toon posts:

radeon 64 mb ddr vivo en linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na een paar nachten veel lezen, uitproberen, en tweaken heb ik eindelijk uitgevonden hoe ik tvout op een simpele manier aan de praat kan krijgen voor mijn ATi Radeon 64 Mb DDR VIVO.

Het schijnt dat ATi wegens de macrovision licentie geen licht wil laten schijnen over hoe het tvout gebeuren precies werkt voor deze kaart (en andere radeon's). Een beetje flauw, maar ja.

De enige optie die overbleef was...een andere driver gebruiken. De standaard VESA driver die in linux zit maar geladen in XF86Config-4 en ja hoor, TV-Out werkte eigenlijk meteen (op 800x600), zonder enig probleem. 8)

Wel is het nu zo dat ik alle voordelen van de radeon kaart mis --> snelheid, prescaling, en al die andere mooie dingen waarvoor ik de kaart heb gekocht.

Heeft er iemand enig idee waarop ik dit met de VESA driver toch kan bereiken ?

v a l e n t i n

Athlon 1.2Mhz 768 Mb RAM
MSI K7T Master Limited Edition
ATi Radeon 64 Mb DDR VIVO

Linux RedHat 7.3 - kernel 2.4.19

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

-= Radeon Topic - Deel 56 =-

Misschien dat Rene wat voor je weet? (hij heeft geloof ik een 8500)

Verwijderd

Topicstarter
nope, heb even gekeken, maar er staat niets nuttigs in voor dit probleem. helaas.

iemand ???

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan je kde dan ook op je tv zien en een films kijken?

Verwijderd

Dat ga je nooit bereiken met alleen de VESA driver. VESA is gewoon een standaard voor video-weergave en aansturing, en juist al die leuke grapjes zitten in de specifieke drivers.

Draai je X4.2.1? Zonee: probeer dat es. Er zitten veel meer, veel betere drivers in X4.2. Onderandere voor radeon, voor zover ik het gelezen heb.