Toon posts:

Foutief geinstalleerde netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor het aansluiten op een netwerk heb ik het MAC adres van mijn pc nodig nodig. Zodra ik deze in Win98 opvraag dmv winipcfg bij Start-uitvoeren, verschijnt er een foutmelding dat de ip configuratie niet beschikbaar is.

Komt dit door een instelling, of is de netwerkkaart gewoon niet goed geinstalleerd?
Iemand die hier een antwoord op heeft???
alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarschijnlijk heb je geen tcp/ip geinstalleerd, doe dat ff bij control panel network ;)

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP is geinstalleerd. Netwerkkaart geeft ook geen foutmelding.
zodra winipcfg is uitgevoerd komt de melding "fatale fout" tevoorschijn

meer tips?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ja

alle protocollen verwijderen, dan opnieuw opstarten, dan protocolen weer opnieuw instaleren klaar

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 18:31:
TCP/IP is geinstalleerd. Netwerkkaart geeft ook geen foutmelding.
zodra winipcfg is uitgevoerd komt de melding "fatale fout" tevoorschijn

meer tips?
open een dos box en ping even ergens naar, dan weet je of het geheel werkt ;)
wat je daarna kunt doen is pingen naar je eigen computer naam (dus niet localhost) dus als je pc "computer43246" heet doe je:
ping computer43246

als het goed is krijg je je ip, anders een error of je loopback adres

Verwijderd

'k zou ook alles nog ff nalopen want een kaart kan er maar op 1 manier in dus het lijkt me sterk dat dat het is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het mac adres is NIET protocol gebonden ....zelfs zonder tcp/ip heeft je netwerkkaart een mac adress.

Ga eens even naar de properties van je adapter en kik onder advanced .. Meestal kun je je macadres hier instellen (of hij staat op automatich ofzo) verzin dan zelf een macadress.
deze bestaat uit 12 hexadecimale cijfers

als je niet zoeiets kan vinden help het wel eens om de laatste drivers op te halen, of je moet een bagger oude kaart hebben dan kan het wel es lastig zijn

Iperf

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

fish schreef op 18 september 2002 @ 18:49:
Het mac adres is NIET protocol gebonden ....zelfs zonder tcp/ip heeft je netwerkkaart een mac adress.
true, maar aangezien tcp niet werkt, en dit de makkelijkste manier van opvragen is ;)
Ga eens even naar de properties van je adapter en kik onder advanced .. Meestal kun je je macadres hier instellen (of hij staat op automatich ofzo) verzin dan zelf een macadress.
deze bestaat uit 12 hexadecimale cijfers
weet je wel waar je het over hebt? volgens mij haal je mac en ip door elkaar!
er zijn maar een paar netwerk kaarten die ik gezien heb waar je het mac kan instellen in de properties, zomaar een macadres "verzinnen" is ook geen idee, er zijn namelijk wel een aantal regeltjes.
Elke nic (ethernet) heeft een mac adres, deze is door de fabrikant ingesteld, en kan indien nodig veranderd worden, dus dat "automatisch" begrijp ik niet helemaal!
als je niet zoeiets kan vinden help het wel eens om de laatste drivers op te halen, of je moet een bagger oude kaart hebben dan kan het wel es lastig zijn
o, dus jij beweert dat met het updaten van je drivers je mac kan aanpassen :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

erkens schreef op 18 september 2002 @ 18:58:
[...]

true, maar aangezien tcp niet werkt, en dit de makkelijkste manier van opvragen is ;)

[...]

weet je wel waar je het over hebt? volgens mij haal je mac en ip door elkaar!
er zijn maar een paar netwerk kaarten die ik gezien heb waar je het mac kan instellen in de properties, zomaar een macadres "verzinnen" is ook geen idee, er zijn namelijk wel een aantal regeltjes.
kijk hier es ;)
FAQ Network Troubleshooting
onder het kopje "Kan ik mijn MAC-adres aanpassen ?"
Elke nic (ethernet) heeft een mac adres, deze is door de fabrikant ingesteld, en kan indien nodig veranderd worden, dus dat "automatisch" begrijp ik niet helemaal!
zie onder, not present resulteerd bij mij toch in een nochtands standaard macadres

Ja een mac adres moet verschilend zijn (binnen een fysiek elektrisch netwerk)
zodra daar een server/router iets wat de twee netwerken fysiek scheid tussen zit
geeft het geen probleem
[...]

o, dus jij beweert dat met het updaten van je drivers je mac kan aanpassen :?
Ja .......... soms wel, soms niet
Ook onder hetzelfde kopje de tekst
"Er zijn ook al meldingen geweest dat een bepaalde versie van een driver hier wel eens invloed op wil hebben, of je het wel of niet kunt aanpassen."

Ga nou niet zeggen dat ik alles van die pagina's afhaal .. ik kon het me toevallig wel herinneren dat het er in stond.

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/ja.jpg

8)7

Iperf

Pagina: 1