[Compaq Proliant ML370] Kom 't BIOS niet in

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik heb hier een server (Compaq Proliant ML370) waar ik bij het opstarten niet de mogelijkheid heb om in het BIOS te komen (F10 optie rechtsonderin).

Als je server opstart heb je de eerste 15 seconden een zwart scherm, daarna heel ff 'Compaq Proliant' groot op je beeld waarna de server verder gaat met het testen van zijn geheugen, processoren en HD's.

Bij die 15 seconden zwart beeld op F10 drukken brengt geen resultaat.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen/wat ik fout doe? :?

PS: Hij heeft de nieuwste firmware.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

sommige moederborden zit een jumper die je eerst om moet zetten om in de bios te komen. ( zoals bij de Acer pc's)

Verwijderd

Om in het BIOS te komen van een ML370 moet je F9 gebruiken ipv F10 (deze optie verschijnt overigens pas NA het testen van geheugen, procs en HD's). F10 activeert de diagnostische partitie, als F10 niet werkt heb je die nog niet geinstalleerd. Ik zou zowieso eerst eens een Compaq Smartstart CD erin doen, daarmee kun je o.a. zo'n diagnostische partitie maken.

Succes

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 14:19:
Om in het BIOS te komen van een ML370 moet je F9 gebruiken ipv F10 (deze optie verschijnt overigens pas NA het testen van geheugen, procs en HD's). F10 activeert de diagnostische partitie, als F10 niet werkt heb je die nog niet geinstalleerd. Ik zou zowieso eerst eens een Compaq Smartstart CD erin doen, daarmee kun je o.a. zo'n diagnostische partitie maken.

Succes
OK, tnx, ik zal eens kijken of het met F9 wel lukt.
De F10 optie heb ik al (smartstart al gedraaid, sys. partitie aangemaakt, etc. etc), komt de F9 optie daarvoor of daarna dan?

@kaasie: 't lijkt me niet dat je op Compaq server mobo's met jumpertje moet kloten om in het BIOS te komen, maar goed, indien het niet via F9 lukt zal ik eens kijken...

Verwijderd

"in de BIOS komen" is trouwens in de "ROM based Setup Utility" (RBSU) komen. Als je géén F9 optie ziet, is de firmware opgrade niet goedgegaan (of je gebruikt de verkeerde firmware). Voor de 2de generatie ML370's (G2) is de huidige versie 4.04a (08/17/2002).

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ik heb onderstaand gisteren gedownload en gebruikt zonder fouten... (1e generatie ML370's)

http://www.compaq.com/sup...er/us/download/15631.html

Verwijderd

Hoe snel is je proc? Wellicht heb je toch een G2 :

ProLiant ML370 G2 (1133MHz+) > Firmware family P25
ProLiant ML370 (667-1000MHz) > Firmware family P17

Mocht je toch een gewone ML370 hebben: Heb ik helaas geen ervaring mee :-(

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Echt een van de 1e generatie (2x een 677 MHz proc.).

Ik kijk iig nog ff verder op de zeer ondoorgrondelijke Compaq site... :)

Tnx anyway.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Even ter verduidelijking:

de System Partitie (F10) na de POST kom ik wel in, geen probleem, maar volgens het BIOS waar ik doelde zag er bij de andere servers heel anders uit. Minder uitgebreid enzo...

Maar dat waren ML350's, en volgens mij kon je voor de POST via F10 een andere soort BIOS in.
Ik kan het jammergenoeg nu niet nagaan door 1 van die ML350 te 'bouncen'. Ik krijg dan ruzie met kantoor denk ik. >:)

• npiersma
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
He man, zeker nooit gehoort van SmartStart. Dat moet je eerst installeren.

Niels
Pagina: 1