Gigabyte 7DX+ DMA TIP!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Voor degene die dit moederbord bezitten en/of anderen die met een vergelijkbaar probleem zitten:

Als je geen DMA-mode 5 of 6 kan draaien met je HDD probeer dan eens een andere bios-versie !
De laatste bios-versie is lang niet altijd de beste oplossing voor jou !

Hier kwam ik dus achter na twee dagen klootten :( met Via-busmasterdrivers, latency-patch etc. etc. ...
Daar ik als een van de eerste dingen het bios upgraded had kwam ik maar niet uit, tot ik op het idee kwam om het bios te downgraden.....

Versie f7a (beta) bevat dus een bug, de DMA-mode bug noem ik het maar. Iig in combinatie met de nieuwste Maxtor schijfjes.....
Met versie F6 hoefde ik helemaal niks te doen, UDMA-5 is een feit... :z

Stom dat ik er pas na 2 dagen achterkwam |:( juist omdat ik in het verleden ook al zoiets meemaakte met een Aopen moederbord. die dacht dat mijn Maxtor schijfjes 2 gig waren, terwijl er 4 x 10 GB 7200rpm in RAID-modus draaiden....
Ook hier hielp het downgraden, en 4 weken later kon ik alsnog de laatste installeren die wel goed werkte. Aopen had dus goed geluisterd en het probleem gefixed....

Zal ook Gigabyte inlichten, al verwacht ik er niet zoveel van. Daar ik al 2x een bericht bij hun heb achtergelaten en tot op de dag vandaag nul komma nul respons heb gekregen.......niet erg netjes dunkt me.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat Gigabyte zelf ook wel op de hoogte is van de bug. Daar is het een Alpha-release voor. Je denkt toch niet dat alpha-releases bugvrij zijn he.....

En ik neem aan dat je die mobo niet hebt gekocht met de alpha-release bios.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Je trekt nogal makkelijk conclusies. Als niemand het rapporteert aan Gigabyte waarom zouden ze het dan perse moeten weten :?

Als je goed leest zie je dat ik al eens iets soortgelijks meemaakte met een Aopen moederbord. Aopen was blij met mijn reactie en 3 weken later hadden ze het opgelost. Er zijn zoveel dingen die fabrikanten niet op voorhand weten, wat verklaart dat er zoveel updates uitkomen.

Alpha-release? Nuja, overdrijven is ook een vak. Cynisme straalt uit je post...

a) op je vraag, nee
b) het is een Beta
c) Hoevaak hoor je niet dat je overal de laatste versie van moet hebben ?

Afein, ik snap dus niks van je negatieve instelling. Wil je eens mensen helpen, met een probleem dat iedereen kan overkomen krijg je dit :(

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Een beta heet niet voor niets beta. Een beta is gewoon niet 99,9% betrouwbaar, dat is een final pas.
Met laatste versie wordt uiteraard de laatste final geprobeert. Een beta kan je ook proberen, maar da's meer om mee te expirimenteren, als er dan wat misgaat weet je redelijk zeker dat het aan een beta ligt.