Toon posts:

[Printserver]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een printserverkastje gekregen om een printer in een netwerk te hangen. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik zou moeten beginnen met configuren ? Is dit ook wel nodig ?
Het gaat over een:

ExtendNet SX ESI-2811

van de firma Extended Systems.
Op de internetpagina kon ik niks vinden. Iemand verstand van zo'n ding ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om in windows 2000 m.b.v. het commando ARP -s het kastje een statisch ip toe te kennen. Ik krijg echter geen contact met dat ding. Ik heb met een cross-cable verbonden met mn pc en ook al een keer via een hub met een gewone kabel. Is er software voor nodig, of misschien via telnet. Wat doe ik fout ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT
graag ook edit knop gebruiken ipv posts onder elkaar te plaatsen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan (werkt onder xp)
voeg printer toe / tcp/ip poort aanmaken dan krijg je bij deze wizard de mogelijkheid om printservers enz te benoemen , en geeft die de boodschap dat je je printer moet aansluiten en dat die nix ziet enz.
Bij apparaattype je merk ingeven (van extendnet komt de sx ook voor in het lijstje)
Uiteraard wel ff de driver van je printer installeren :-))
Hopelijk werkt het

Verwijderd

Heeft dat ding niet al een IP??? Je kan die dingen telnetten. Telnet hem en lees de config uit.
Voor dat je iets kan doen moet je wel de oude config weten, ik ken het apparaat zelf niet. Maar bij Jetdirects (intel ook) is het dus mogelijk om die dingen een ww te geven. Ga ff na bij de vorige eigenaar wat hij er mee gedaan heeft.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

bij zo'n kastje met1 a 3 paralel poort(en) zit er bijbehorend driver mee.
ik zou zeggen, sluit de printserver + printer aan een hub/ switch, installeer server driver, daana krijg je een nieuwe poort, verander in printproperties de poort naar deze nieuwe.

Hoezo nix te vinden op internet? dit is via google:

http://www.troygroup.com/...rvers/downloads/index.asp

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
zit er een testknop of iets dergelijk op die printserver? Vaak krijg je een uitdraai van de configuratie als je daar op drukt, moet natuurlijk wel een printer aangesloten zijn die werkt met die printserver....

Verwijderd

probeer aan de hand van de testpagina van de printserver te achterhallen wat het ipadress is van de printserver, typ dat dan in je browser in, de meeste hebben een embedded web server via welke je hem kunt configureren
Pagina: 1