Toon posts:

2e videouitgang naar TV = zwart /wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leute,
Nou ik heb mijn tweede uitgang van mijn videikaart (g400) connected aan een scart op mijn TV. Alles is connected met een S-VHS kabeltje van 5 mtr, en dit gaat vervolgens over in een scart die dus achter in me tv hangt.

Ik heb nou alles ingesteld, en voila BEELD!, maar wel keihard zwart wit, heb zo`n beetje alle opties nou wel gehad naar mijn idee, maar het blijft gewoon zwart /wit.

Iemand een ID?
HELLUP! ik wil gewoon lekker unrealen met me tv :), euuhhhh, aan me tv...

Verwijderd

staat ie soms op ntsn ( ofzo iets) zet dat op pal
en gebruik je wel de s-video connector en niet de tulp conctor?

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Dat heb ik ook met mijn G400 als ik de S-Video aansluiting probeer. Als je de Tulp aansluiting probeert (de gele ;) :)) dan geeft ie wel kleur. Denk niet dat dat iets met NTSC (Never The Same Color) te maken heeft, maar je zou ff in de drivers kunnen kijken, of er iets bijstaat...

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Als ik het heb (ook G400DH), dat zwart/wit, kan het twee dingen betekenen:

1) ergens los contactje (beetje pielen) tijdens de "reis" van comp. naar tv.
2) EXT staat niet op Y/C (tv instelling), of was het nu juist wel? weet niet, bij Philips tv's (de wat nieuwere) kun je kiezen voor EXT 2 en EXT 2 Y/C.

Verwijderd

Kijk eens bij de instellingen beeldscherm! daarna dualhead. Kijk eens bij "desktop TV settings" onderaan, daarna kun je boven aan ergens z/w of kleur kiezen.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Op je scart connector kun je op 3 manieren beeld binnen brengen bij moderne tv's.

1. Composiet (die gele connetor), dit is 1 signaal die zowel helderheid als kleur info bevat, het gehele beeld dus.

2. RGB, alle kleuren worden apart verstuurd (gebruik je bij hoge kwaliteitseisen b.v.)

3. S-video.. S-video deelt je beeld op in 2 signalen, namelijk de helderheid (hetgeen gelijk is aan het zwartwit beeld) en de chrominantie, oftewel de kleur informatie.

wat is nu het probleem ? je hebt zwartwit beeld als je hem via S-VHS aansluit.
blijkbaar gaat er ergens iets fout, je tv krijg alleen de helderheid aangeboden, geen kleur signaal, of gebruikt de signalen verkeerd.

Optie 1:
Je tv staat ingesteld op het gebruiken van normaal composiet terwijl je videokaart S-Video aanbied. Je tv krijg netjes s-video aangeboden maar gebruikt alleen het helderheids signaal in de veronderstelling dat dit composiet is en dus alle info bevat.
probeer je t.v. eens op S-VHS te zetten, wellicht wordt dit niet op elke scart ondersteund, of misschien helemaal niet.
(rtfm)

optie 2:
Je videokaart levert composiet, dus 1 signaal met zowel helderheid (Y) als kleur (C) en je tv verwacht S-Video, dus Y en C op aparte ingangen. hij krijgt op zijn Y ingang Y+C en op zijn C ingang (kleur) helemaal niets..

helaas, wederom zwart/wit beeld.

probeer wederom je tv om te schakelen..

waarschijnlijk gebruik je een adapter van S-Video naar scart.. wellicht is dit de verkeerde ?! probeer uit je manuals te halen wat je videkaart verstuurd, en zoek daar de juiste verloop bij.

IP Rocks

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb dit ook met mijn Dell DVD hardware decoder. Is van QI, en ik ben echt niet de enige die het heeft. Op het Dell msg board staan tientallen meldingen en posts met het zelfde probleem. Ik heb nu al zoveel kabels en instellingen geprobeerd (je bent tweaker of je bent het niet) maar nu weet ik het echt niet meer. Heb het ook al opgegeven hoor. draai het wel softwarematig op mijn 19'. Maar zou toch wel leuk zijn op mijn TV;tje.
Iemand een idee??

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Pagina: 1