[lindows] Kan het ook Macromedia software draaien

Pagina: 1
Acties:

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Wie heeft lindows al eens een keer bekeken (of gewoon het pakketje wine of winex waarmee je ms software kunt draaien). Ik vraag me namelijk af of het met lindows mogelijk is om macromedia producten (zoals Ultradev, flash e.d.) te draaien. Ik wil namelijk echt van MS Windows af. De rede: Linux werkt op mijn pc een stuk sneller en het is eigenlijk ook wel een stuk anti-microsoft gevoel eigenlijk.

Maar goed, wie kan macromedia software draaien op zijn/haar linux bak?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Van lindows moet je weinig verwachten. Wat ik ervan gezien heb, is linux met Wine een stuk beter wat windows software draaien betreft.

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Hé thanx allebei. En bedankt voor de link Sepans die site kon ik nog niet. Ik ga het binnenkort snel uitproberen

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:11
Flash 5 en MX draaien nagenoeg perfect in Wine, zelfs zonder speciale instellingen. Dreamweaver kon ik zo gauw niet aan de praat krijgen (lees: ik heb het zonder speciale settings geprobeerd en hij werkte niet), maar die kan waarschijnlijk met wat geknutsel ook wel draaien.

[ Voor 0% gewijzigd door Solarsparc op 23-09-2002 23:01 . Reden: spuit elf ]

Verwijderd

lindows 2.0 (nog steeds beta, net als alle andere versies die in de omloop zijn) ziet er wel grappig uit, en is niet meer zo bedoeld als echte windows-emulator en kloon, alleen het is errrg commercieel. je moet overal voor betalen en je kan geen iso's downloaden.

terwijl het gebaseerd is op debian, hebben ze apt eruit gesloopt en er een grafisch programaatje voor in de plaats gezet waar je moet betalen om gratis dingen down te loaden. het standaard office pakket is bijvoorbeeld staroffice, waar je natuurlijk voor moet betalen. ze halen het natuurlijk niet in hun hoofd om openoffice er bij te leveren... :/

en alles runt nog steeds als root gebruiker.

dreamweaver zou het overigens wel moeten doen.
erg brakke distro met verkeerde filosofie :/

Verwijderd

Lindows 2.0 review .
Wellicht leuk/leerzaam voor de topicstarter om eens door te lezen.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
lindows == :r :r :r

Verwijderd

Jah.....daaaaaaagggggg

In NOS posten we meestal met onderbouwing en gaan we niet blatend lopen flamen :/ :X

Volgende keer is dat een Officiele Waarschuwing.

Verwijderd

wustenveld schreef op 18 september 2002 @ 13:26:
Ik wil namelijk echt van MS Windows af. De rede: Linux werkt op mijn pc een stuk sneller en het is eigenlijk ook wel een stuk anti-microsoft gevoel eigenlijk.
Deze stap heb ik destijds ook gemaakt en moet zeggen: het heeft zijn voor- en nadelen. Linux draait bij mij ook lekker snel en stabiel, maar helaas is er nog steeds software die er onder Windows veel gelikter uitziet, of gebruiksvriendelijker is.

Bij mij (Mandrake 8.2 + Ximian Gnome) draait Wine prima met o.a. Dreamweaver en Fireworx.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 07:27
Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 11:36:

[...]

Jah.....daaaaaaagggggg

In NOS posten we meestal met onderbouwing en gaan we niet blatend lopen flamen :/ :X

Volgende keer is dat een Officiele Waarschuwing.
Ik wil het ook wel even onderbouwen hoor, maar dezelfde argumenten zijn al ettelijke keren langsgekomen dus dat leek me niet nodig. Vandaar deze korte reactie.

Verwijderd

riotrick schreef op 24 september 2002 @ 16:40:
[...]

Ik wil het ook wel even onderbouwen hoor, maar dezelfde argumenten zijn al ettelijke keren langsgekomen dus dat leek me niet nodig. Vandaar deze korte reactie.

Mjah, laat dat dus in het vervolg a.u.b.
Pagina: 1