[vermogen]Hoeveel leverd een MoBo?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik zit dus met een vraagje waar ik maar geen antwoord op kan vinden. En lampje laat dit draadje eens open.
Hoeveel vermogen leverd een MoBo om speakers aan te sturen. Ik weet dat het niet veel zal zijn maar toch. Een speakers setje met zo'n sub erbij is actief dus zit er een versterkertje in die sub gebouwd om alles verder te versterken. En een headphone doet het ook omdat dat zeer weinig nodig heeft.

Ik vraag dit omdat ik misschien "echte"speakers erop aan wil gaan sluiten en geen PC speakers.

En is het mogelijk om gewoon een versterkertje er tussen te plaatsen ( tussen PC en speakers) En sluit ik het signaal dan simpelweg op de aux aan of eventueel op de pré-in?

Ik ben redelijk bij op het gebied van HiFi maar ik weet niet alles dus vandaar mijn vraag.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Je mobo levert te weinig vermogen om een fatsoenlijk stel speakers aan te sturen, daarom hebben de meeste speaker setjes ingebouwde versterkers. De lineout voldoet aan de standaard audio spec en veelal als er een versterker op je mobo zit is dit net genoeg om een beetje geluid uit een stel walkman speakertjes te toveren (1 a 2W ofzo) .

Dus als je "echte" speakers gaat aansluiten moet je hiertussen zeker een versterker zetten. als je hier een hifi versterker voor gebruikt voldoet gewoon de lineout van je mobo als je deze met aux van je versterker verbind.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

gewoon je pc op je aux ingang van de versterker aansluiten. Er staat ook "line out" bij. Lampje laat dit topic misschien open, maar ik niet. Je kan er zat over vinden toch? Zoals deze:
Help wanted--->>>Computer aansluiten op versterker en veel meer topics over wat voor apparaten mensen aan de pc hebben hangen als pc speakers.

Iig moet je een jack naar tulp verloop kabeltje hebben.

Je pc op je stereo aansluiten is toch wel op te zoeken? Een moederbord levert overigens geen vermogen, dat doet een geluidskaart, of een op het moederbord geintegreerde geluidskaart.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.