Toon posts:

HP 24i Streamer geeft problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werkplek heb ik een HP 24i internal dat streamer staan. Nou heb ik geprobeerd om er backups mee te maken en dat verliep niet helemaal goed. Ik heb 2 verschillende tapes gebruikt nl. een DDS2 tape van 4 Gb en een DDS3 tape tot max. 24 Gb. Bij de eerste keer backuppen met de DDS2 tape ging het goed en ook de controle van de opgeslagen gegevens verliep goed.

Als ik nu de DDS3 tape in de streamer doe dan begint ie eerst heen lang te laden en te tikken. En vervolgens gaat de oranje LED knipperen. Volgens de handleiding is het dan wenselijk er een cleaning cartridge in te doen. Heb ik gedaan, het lampje gaat weer uit. Maar als ik nu weer opnieuw een DDS3 24Gb tape gebruik begint hij weer van voor af aan met het lampje enzovoorts. En als hij dan de tape toevallig es wel pakt, kun je niets met het medium doen. alleen de tape uitwerpen.

Wie kan mij helpen, is de streamer misschien niet goed of kan hij DDS3 tapes van 24 gb niet lezen? Alle reacties zijn welkom!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Is het een nieuwe DDS3 tape? of is deze al eens beschreven geweest in bijvoorbeeld een Sony SDT9000?

Verwijderd

Topicstarter
Nee is een helemaal nieuwe tape

Verwijderd

probeer de HP tape tools eens. gewoon te downloaden vanaf HP

heb zelf ook wel eens ellende gehad met die dingen en vreemd genoeg was het negen van de tien keer opgelost door dat ding te flashen naar de nieuwste firmware.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:52
Hij is kapot! heb ik zelf ook gehad, hij werkt niet meer betrouwbaar

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Heb ik ook gehad: tweedehands streamer gekocht: niet OK.
Tools bij HP gedownload: errors. Gemaild naar HP: resultaten van de testen moest ik opsturen: nieuwe tapestreamer ontvangen :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
De 24i is iig een DDS-3 unit... dus max 24GB, 24(GB) I(nternal) de 24GB tape lijkt me het probleem niet.

Is de Cleaning tape niet toevallig op?

Ik kom het vaak genoeg tegen dat men cleaning tapes gebruikt terwijl die al op zijn eindpunt zijn. Je kan ze maar een X aantal keer gebruiken, daarna worden de rollers mechanisch geblokkeerd. Je kan de tape natuurlijk wel gewoon in de streamer doen en die zal nooit een error melding geven oid...

Probeer anders een nieuwe DDS-3 tape of HP diagnostic software.

Ik heb hetzelfde gehad met een Seagate DDS2 unit, cleaning tape moest er wel 5x doorheen voordat hij weer goed werkte ;) Neemt niet weg dat de unit alsnog kapot kan zijn, maar dat moet je natuurlijk eerst ff testen :)
Pagina: 1