Dual Thorougbred XP's, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
Ik ga over een maand een nieuwe pc kopen en dacht aan deze spulletjes :)
Het moet een dual Athlon worden.

Gigabyte GA-7DPXDW (is de enige met onboard RAID)
512MB pc-3200 DDR geheugen (samsung)
2x Athlon XP 2400+
2x IBM 120GB 2MB 7200 (120GXP)

Nou hoor je de laatste tijd niet echt veel meer over dual athlon systemen en ik weet dus niet of de Athlon XP's van vandaag ook nog zonder problemen werken op deze MPX plankjes.. (ik weet dat de MP's wel gegarandeerd werken, deze vind ik alleen te duur)

Er staat me ook iets bij over het geheugen dat deze planken gebruiken.. moest dat nou een module zijn met foutcorrectie of niet?
Ik weet dat de plank max PC-2100 DDR ondersteund maar ik dacht dat als ik er PC-3200 geheugen in zet, ik de geheugentimings misschien wat hoger krijg enz..

Verder nog 2x een Cooler Master HHC-L61 Silent koeler erbij.... koelt goed en zijn erg stil..

opmerkingen, vragen en antwoorden zijn welkom!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09

JWO

nee niet zo maar, je moet de "mp mode" op de xp cpu's unlocken

• procyon
JWO schreef op 18 september 2002 @ 13:14:
nee niet zo maar, je moet de "mp mode" op de xp cpu's unlocken
ok... Ik neem aan dat dit ongeveer hetzelfde is als de processor's MP unlocken? Dan zou dit dus geen probleem zijn.. Kan dit ook nog steeds bij die .13 micron XP's?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zeg, in het kader van niveau verhoging van GoT, zoek maar lekker zelf...

en ppl, niet meer reageren op dit topic.

• procyon
Plague schreef op 18 september 2002 @ 14:29:

Zeg, in het kader ZOEK JE RUZIE? GA ZO DOOR!

Nogmaals voor de mensen die lezen met hun achterste: :)

KAN JE DE NIEUWE XP's (dus niet de oude XP's maar de n i e u w e) vanaf 2400+ (is dus .13 micron) OOK SMP ENABELEN???

Dat je die oude tot XP's tot 2200+ het wel doen weet ik, ik heb namelijk gehoord dat bij de nieuwe gereficeerde core de SMP optie eruit gehaald is door AMD.

Daarom vraag ik of iemand het al gelukt is met deze processors, anders koop ik het voor niets < beetje zonde natuurlijk 8)7

Ooh jah, de search heb je nu dus niets aan voor iemand dat weer gaat roepen..

Nu weer ontopic?

• Plague
  • Niet online
Procyon for life schreef op 18 september 2002 @ 14:38:
[...]

Zeg, in het kader ZOEK JE RUZIE? GA ZO DOOR!

Nogmaals voor de mensen die lezen met hun achterste: :)

KAN JE DE NIEUWE XP's (dus niet de oude XP's maar de n i e u w e) vanaf 2400+ (is dus .13 micron) OOK SMP ENABELEN???

Dat je die oude tot XP's tot 2200+ het wel doen weet ik, ik heb namelijk gehoord dat bij de nieuwe gereficeerde core de SMP optie eruit gehaald is door AMD.

Daarom vraag ik of iemand het al gelukt is met deze processors, anders koop ik het voor niets < beetje zonde natuurlijk 8)7

Ooh jah, de search heb je nu dus niets aan voor iemand dat weer gaat roepen..

Nu weer ontopic?
OA door deze topics zijn er de afgelopen maanden 7 (!!!!) mods opgestapt... jij wil dat de rest ook zo weg is? Vooral niet op reageren dan... Dat de search niet goed werkt is G-E-E-N excuus! Je kan het eerst via Google proberen, want daar vind je dit soort dingen net zo goed! De search werkt ook wel, maar nog niet helemaal goed. Zoek maar op "afgelopen 2 maanden" en dan zoek je naar keywords met ctrl+f. Das ook nog een optie zelfs...

Dit is gewoon makkelijk buiten GOT om te vinden en een behoorlijk basic vraag. En waarom twijfel je aan je config? Als je eraan twijfelt, zou ik het sowiesow niet kopen. Je wil bevestiging dat het een goed systeem is? Doe dat dan maar op IRC. En DAT het een goed systeem is is wel duidelijk lijkt me...

Verwijderd

Plague schreef op 18 september 2002 @ 14:29:

Je moet niet zo zeuren man, die 2400+ zijn idd nieuw en zijn echt nog Geen (of niet zoveel) topics over..
Denk om je bloeddruk en probeer te helpen, hou anders je mond ff..

Ps. Ik weet het niet..als de smp eruit is lijkt het me niet dat het gaat werken..
Misschien is er een andere manier waarop het wel gaat lukken.
Ander neem je tog gewoon een 2200+? Zoveel snelheids verschil zit er niet in...prijs verschil wel :)

• Plague
  • Niet online
[google=AMD Athlon XP 2400+ review]

en nu ga je lezen, en mag hier IMHO heel snel een slot op... :( Je doet niet eens moeite man! Moeten we dan ALLES voor je voorkauwen?? :?

Verwijderd

Ga ff naar de dokter..ik denk dat je hart het zo begeeft onder die hoge bloeddruk :+

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:47
Is misschien beetje domme vraag maar ik is het nuttig om een 2400+ te kopen ipv 2200+? Ik las hierboven dat die nieuw zijn, daar wist ik niks van!

Verwijderd

amdrulez schreef op 18 september 2002 @ 15:00:
Is misschien beetje domme vraag maar ik is het nuttig om een 2400+ te kopen ipv 2200+? Ik las hierboven dat die nieuw zijn, daar wist ik niks van!
De 2600+ zijn ook nieuw :)

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 15:00:
Ga ff naar de dokter..ik denk dat je hart het zo begeeft onder die hoge bloeddruk :+
Ik maak me idd boos om het feit dat er net 7 mods weg zijn gegaan door dit soort topics, en jij er fijn nog 1 maakt! :{ Jij wil dus gewoon alle modjes weg hebben en geen GoT meer? Prima, vooral zo doorgaan, maar ik denk dat niet veel users het je in dank af zullen nemen... :{

• Scoopbles
maar even serieus, las hierboven:

KAN JE DE NIEUWE XP's (dus niet de oude XP's maar de n i e u w e) vanaf 2400+ (is dus .13 micron)

Is het verstandiger om een 2400+ te kopen of merk je hier niet zoveel van...?

Verwijderd

amdrulez schreef op 18 september 2002 @ 15:03:
maar even serieus, las hierboven:

KAN JE DE NIEUWE XP's (dus niet de oude XP's maar de n i e u w e) vanaf 2400+ (is dus .13 micron)

Is het verstandiger om een 2400+ te kopen of merk je hier niet zoveel van...?
De 2400+ en de 2600+ zijn throughboured-B core ( :? )...ze worden geloof ik minder heet en de pr rating is aangepast..

• procyon
Plague schreef op 18 September 2002 @ 14:49:
OA door deze topics zijn er de afgelopen maanden 7 (!!!!) mods opgestapt... jij wil dat de rest ook zo weg is? Vooral niet op reageren dan... Dat de search niet goed werkt is G-E-E-N excuus! Je kan het eerst via Google proberen, want daar vind je dit soort dingen net zo goed! De search werkt ook wel, maar nog niet helemaal goed. Zoek maar op "afgelopen 2 maanden" en dan zoek je naar keywords met ctrl+f. Das ook nog een optie zelfs...
Je kan gewoon niet lezen he?

Luister wanabee modje, er is hier niemand die een dual systeem heeft met de nieuwe XP's, er zijn ook nog geen topics over geweest. Begrijp je me nu wel? :D

Dat ik dus zeg dat ik niets aan de search heb is omdat er nog geen topic over geweest is, er is dus niet veel te zoeken.. (sorry hoor :P )..

Google had ik ook al bedacht, ware het niet dat ik daar geen antwoord kon vinden, bovendien kan je de helft van alle vragen die op GOT staan vinden met google...
Dit is gewoon makkelijk buiten GOT om te vinden en een behoorlijk basic vraag. En waarom twijfel je aan je config? Als je eraan twijfelt, zou ik het sowiesow niet kopen. Je wil bevestiging dat het een goed systeem is?.
Dit is dus niet makkelijk buiten GOT te vinden en is geen basic vraag.

Ik tijfel niet aan de config op zich, ik wil alleen bevestigd zien dat de combo .13 micron xp werkt met dit moederbord..
Doe dat dan maar op IRC. En DAT het een goed systeem is is wel duidelijk lijkt me
W8 ff, ga jij (wannabe modje) me nou vertellen wat ik wel en niet kan doen?

Lekker bashen op de gang van zaken... :{
Paar op-en-aanmerkingen...
[rml][ PW] wat euhm... foutjes :P[/rml]

Ik zal al die (zielige) topics over die meisjes uit je klas (enz) maar achterwege laten :)

ONTOPIC NU

Verwijderd

Plague schreef op 18 september 2002 @ 15:03:
[...]

Ik maak me idd boos om het feit dat er net 7 mods weg zijn gegaan door dit soort topics, en jij er fijn nog 1 maakt! :{ Jij wil dus gewoon alle modjes weg hebben en geen GoT meer? Prima, vooral zo doorgaan, maar ik denk dat niet veel users het je in dank af zullen nemen... :{
Sorry hoor...ik open nooit dit soort topics maar ik vind de sfeer onder de tweakers ook niets meer...alleen nog maar geflame en shit...meteen schreeuwen om de search en google..echt bullshit vind ik dat...ik heb ook liever dat een medetweaker een up-to-date reply geeft ipv in ouwe(re) topics zitten spitten.

• procyon
aah er zijn gelukkig alweer serieuze reacties :)

de XP's vanaf 2400+ zijn idd nieuw en ik kon nergens vinden of het al iemand gelukt was om ook deze SMP te gebruiken, daar wacht ik eigenlijk op..

Of het zin heeft? ach ze zijn wat beter over te klokken en geven wat minder warmte af...

Verwijderd

|Ik zou als ik jou was nog een maandje wachten en kijken wat het doet...wel of geen SMP (MP)..
Of heb je dit systeem perse nu nodig?

• Scoopbles
thanx voor je antwoord tweakmaster

Verwijderd

amdrulez schreef op 18 september 2002 @ 15:11:
thanx voor je antwoord tweakmaster
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag :+

• procyon
Verwijderd schreef op 18 September 2002 @ 15:11:
|Ik zou als ik jou was nog een maandje wachten en kijken wat het doet...wel of geen SMP (MP)..
Of heb je dit systeem perse nu nodig?
neuh, ik heb het geld ook pas volgende maand bij elkaar :) dus geen probleem..
Ik verwacht (hoop) wel dat deze draad een maand lang openblijft, zodat er dan vanzelf wat meer duidelijkheid komt..

Verwijderd

We zullen zien...

• Plague
  • Niet online
Procyon for life schreef op 18 september 2002 @ 15:06:
[...]

Je kan gewoon niet lezen he?

Luister wanabee modje, er is hier niemand die een dual systeem heeft met de nieuwe XP's, er zijn ook nog geen topics over geweest. Begrijp je me nu wel? :D

Dat ik dus zeg dat ik niets aan de search heb is omdat er nog geen topic over geweest is, er is dus niet veel te zoeken.. (sorry hoor :P )..

Google had ik ook al bedacht, ware het niet dat ik daar geen antwoord kon vinden, bovendien kan je de helft van alle vragen die op GOT staan vinden met google...
Als ik IETS niet wil zijn is het wel modje, maar als ik IETS wel wil, is het een GoT op hoog niveau. En lezen we tegenwoordig ook al geen FAQ's meer, want DAAR staat het zelfs in!!
Welke processoren kunnen SMP'en?
Hieronder een overzicht van recente cpu's:

Wel SMP:
Intel PII Klamath en Deschutes, P!!! Katmai, Coppermine en Tualatin-S met 512kB L2 cache, PII en P!!! Xeon Tanner, Coppermine en Cascades en de Xeon's Foster en Prestonia
AMD Athlon MP Palomino en Thoroughbred

Officieus SMP (als in: kan wel, desnoods met een kleine aanpassing maar wordt niet ondersteund en gegarandeerd)
Intel Celeron Covington en Mendocino
AMD Duron Morgan, XP Palomino en Thoroughbred en Athlon Thunderbird
Dit is dus niet makkelijk buiten GOT te vinden en is geen basic vraag.

Ik tijfel niet aan de config op zich, ik wil alleen bevestigd zien dat de combo .13 micron xp werkt met dit moederbord..
Dus: Als het op het oude mobo (waar WEL ervaringen mee werkt, werkt het op dit board ook, oftewel: werkt het met de t-bred A op dat bord, werkt het met de t-bred B ook
W8 ff, ga jij (wannabe modje) me nou vertellen wat ik wel en niet kan doen?

Lekker bashen op de gang van zaken... :{
Paar op-en-aanmerkingen...
[rml][ PW] wat euhm... foutjes :P[/rml]

Ik zal al die (zielige) topics over die meisjes uit je klas (enz) maar achterwege laten :)

ONTOPIC NU
zie stukje terug over dat modjes gebeuren... :{
Wat is er in godsnaam slecht aan die topics!?
Dat zijn er welgeteld 3 ja... DUS!?
Jij interesseerd je niet voor t.net en GoT blijkbaar...

en dat topic overr meisje uit mijn klas:
Dat is HK, en waarom zou dat niet mogen?

Maar idd, nu weer ontopic, al valt er niet veel meer te vertellen, want ik heb het allemaal al voor je opgezocht... :{

niet kunnen vinden... pfffff :r

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mensen, relax!

Wat het dual Thoroughbred gedeelte aangaat is dit best een interessante vraag, ik heb de topictitle dan ook aangepast. Ik heb er zelf ook eens naar gezocht en kon weinig op het internet vinden dan alleen een paar vage ervaringen. Het schijnt sommigen gelukt te zijn door de L5 brug te verbinden alleen het ene bord gaat er wat anders mee om dan het ander (BIOS kwestie? misschien te verhelpen met een evt. update) en de stabiliteit schijnt ook niet in alle gevallen 100% te zijn. Ik zou het er in ieder geval niet zo op gokken als je niet wat extra pegels kunt missen of anders in ieder geval wat meer berichten afwachten.

En Plague, vooral jij mag wel iets relaxen; de door jou aangehaalde 'niveau verhoging' wordt echt niet bereikt door je zo verschrikkelijk druk te maken, chill :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• procyon
Plague schreef op 18 september 2002 @ 15:23:
Als ik IETS niet wil zijn is het wel modje, maar als ik IETS wel wil, is het een GoT op hoog niveau. En lezen we tegenwoordig ook al geen FAQ's meer, want DAAR staat het zelfs in!!
Het staat niet in de faq, je leeeeeeeeeest niet goed, ik heb het over de "B" revisie, hierover staat niets in de faq, bovendien is de faq het laatst aangepast op 07-08-2002 en toen bestond de "b" revisie niet eens.
Dus: Als het op het oude mobo (waar WEL ervaringen mee werkt, werkt het op dit board ook, oftewel: werkt het met de t-bred A op dat bord, werkt het met de t-bred B ook
Waar staat dat dan? url?
Maar idd, nu weer ontopic, al valt er niet veel meer te vertellen, want ik heb het allemaal al voor je opgezocht... :{
niet kunnen vinden... pfffff :r
Zie nou alsjeblieft in dat je er allemaal te snel overheen gelezen hebt... ik wil geen discussie hier met jou...
trouwens ook ik vind het wel fijn als GOT op een goed niveau "blijft" maar dat zal je eerder berijken door iemand zijn post goed te lezen voordat je "google" en "search" roept en offtopic gaat..

• procyon
Abbadon schreef op 18 september 2002 @ 15:25:
Ik heb er zelf ook eens naar gezocht en kon weinig op het internet vinden dan alleen een paar vage ervaringen. Het schijnt sommigen gelukt te zijn door de L5 brug te verbinden alleen het ene bord gaat er wat anders mee om dan het ander (BIOS kwestie? misschien te verhelpen met een evt. update) en de stabiliteit schijnt ook niet in alle gevallen 100% te zijn.
hmm goed punt, de stabititeit is een punt waar ik eigenlijk wel vanuit ging.
ik wacht geduldig af ..

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zijn er nog geen tweakers die de stap naar dual thorougbred xp's gewaagd heeft :)

En wat maken we ons druk. Tis een 'nieuwe' xp, dus daar kan je best iets over vragen. over de 'oude' is genoeg te vinden ja.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Procyon, ik doe deze bij nader inzien maar op slot, het topic is toch al verprutst. Ik stel je voor dat je een nieuw topic opent over alleen het Thoroughbred gedeelte want dit wordt zo niks meer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.