Divx op Ps2

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
DivxNetworks heeft een eerste versie van Divx voor op de PS2 uitgebracht.
Het is sinds kort mogelijk om Divx videobestanden af te spelen op de Sony Playstation 2 spelcomputer. DivxNetworks en BroadQ Team, maker van media-software, zijn daarvoor een samenwerking gestart. Een preview-versie van de software is al aan te vragen.

Daarvoor wordt gebruik gemaakt van de QCast Tuner software van BroadQ. Een preview versie van de software wordt nu al ter download aangeboden. Daarmee is het mogelijk om Divx-videobestanden af te spelen die ge-encodeerd zijn in Divx 5.x en ouder. De maximale resolutie bedraagt nu nog 720x320, een toekomstige uitbreiding moet deze resolutie naar boven bijstellen.

De Divx standaard wordt gezien als de 'MP3 voor videobestanden'. Deze video's zijn 7 tot 10 maal kleiner dan MPEG-2 bestanden, terwijl de kwaliteit, mitst goed gecomprimeerd maar minimaal afneemt.

Naast Divx kan de software ook MP3 audio en MPEG 1 en 2 video afspelen. Een Sony PlayStation2 Ethernet Adapter is nodig om de content naar de Playstation te transporteren.

De preview versie van de Qcast Tuner software kan aangevraagd worden op www.broadq.com.
bron: Planet Multimedia

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

cool

maar wanneer zal dit concept hier in nederland in de winkels liggen (incl de ethernet adapter) ?

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kon dat niet al met die linux kit voor de ps2?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 09:22
mitchel schreef op 18 september 2002 @ 12:55:
kon dat niet al met die linux kit voor de ps2?
vast wel, maar een ethernet adapter is denk ik goedkoper dan zo'n kit

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Lekker handig :?

Je moet nog steeds je pc erbij hebben wil je divxjes kijken :/
En btw, denk maar niet dat een ethernet adapter goedkoop word.

Verwijderd

BlackMage schreef op 18 september 2002 @ 15:43:
Lekker handig :?

Je moet nog steeds je pc erbij hebben wil je divxjes kijken :/
En btw, denk maar niet dat een ethernet adapter goedkoop word.
Kost $40 = €40, vind ik nog redelijk....

Verwijderd

kan je dan niet beter een filmpje op de pc kijken ?

het beeld is dan iig ook wat beter

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 18:32
Flink balen zeg.. :(
Ik denk: jaaaaa leuk! divxjes op CD zetten in je PS2 douwen en afspelen maar!
Nee hoor.. je moet ze dus alsnog via de computer kijken, maar de PS2 zet ze dan op de TV.. duh dat kan ik nu ook al via TV out :(

Als de PS2 het nu zelfs zou kunnen zou ik er maybe wel één gaan kopen :) Grand Turismo is ook heel erg gaaf... :9
Maarja om daar nou alleen een console voor te kopen.. :/ ben niet zo'n console type, maarja als ze dit soort functies nou eens goed uitwerken..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:24:
kan je dan niet beter een filmpje op de pc kijken ?

het beeld is dan iig ook wat beter
Ik kijk toch liever films op m'n 82 cm breedbeeld dan op m'n 19" schermpje...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Xtuv schreef op 18 september 2002 @ 16:32:
Flink balen zeg.. :(
Ik denk: jaaaaa leuk! divxjes op CD zetten in je PS2 douwen en afspelen maar!
Nee hoor.. je moet ze dus alsnog via de computer kijken, maar de PS2 zet ze dan op de TV.. duh dat kan ik nu ook al via TV out :(

Als de PS2 het nu zelfs zou kunnen zou ik er maybe wel één gaan kopen :) Grand Turismo is ook heel erg gaaf... :9
Maarja om daar nou alleen een console voor te kopen.. :/ ben niet zo'n console type, maarja als ze dit soort functies nou eens goed uitwerken..
Idd best wel sneu ja :D
Maar goed, een kabeltje van de TVout kan niet zo lang zijn, van je ethernet adaper wel. Dat zou dan het enige voordeel zijn..

Maar het is geen $40 waard IMO :{

🌞🍃

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 18:32
DataBeest schreef op 18 september 2002 @ 18:15:
[...]

Idd best wel sneu ja :D
Maar goed, een kabeltje van de TVout kan niet zo lang zijn, van je ethernet adaper wel. Dat zou dan het enige voordeel zijn..

Maar het is geen $40 waard IMO :{
Tsja ik heb al TVout... en kan zo dus DivX kijken op m'n breedbeeld, maar ik vind 't zo'n gekloot steeds, dus zou liever gewoon cdtje erin pleuren en kijken maar... :) kan de computer ook gewoon uitstaan ondertussen.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:04:
[...]

Kost $40 = €40, vind ik nog redelijk....
Ik denk dat ie dan 60 in europa gaat kosten aangezien dat altijd gebeurt.
Verder moet je natuurlijk ook dat programma kopen om divxjes af te spelen a 60 euro

Dus 60 + 60 = 120 euro

is het mij iig. niet waard.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Voor Divx @ TV spelen heb ik dat wel over.. Zeker als je die netwerk adapter straks toch nodig hebt om online te gaan.. (toch?)

Verwijderd

Er zijn nog meer voordelen, DivX afspelen via de remote.
Ik heb een DTT5300 maar dit geeft nog steeds niet zo'n goed geluid als mijn HT set.
Pagina: 1