Toon posts:

Canon s30 vs Olympus c-720uz (voor Z-Afrika)

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aankomende december ga ik voor 2 weken naar zuid afrika en vind ik het leuk om een paar mooie plaatjes te schieten. Ik zit hard te twijfelen tussen deze 2 camera's (canon s30 en Olympus c-720uz) Ik heb al een heleboel gelezen over de beide ( en talloze anderen) camera's en denk dat de canon overall gewoon de beste van deze 2 is. Maar de 8x zoom van de Olympus lijkt mij weer heel erg bruikbaar omdat wanneer ik daar wild zal zien zal dat hoogst waarschijnlijk op afstand zijn. Het grote nadeel van de Olympus is naar mijn id het paarse randen effect dat hij heeft.

Het is niet zo dat ik deze camera alleen koop voor deze vakantie, wil er nog lang plezier van beleven.

Misschien dat iemand mij uit kan leggen hoe effectief 3x zoom (misschien met voorbeeld) is en misschien zijn mening geven over deze 2 camera's. Het is geen optie voor mij om bijvoorbeeld nog 200 euro bij te leggen voor een andere camera met veel zoom. Het wordt echt 1 van deze 2 camera's. Er zijn natuurlijk wel suggesties welkom voor andere camera's in deze prijsklasse. (rond de 550 euro) Maar graag met argumenten.

Alvast bedankt.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
ik heb de C700uz, met 10x zoom gekocht vanwege die zoom.
vorig jaar ben ik in Zuid-Afrika geweest, ik met een gewone camera met max. 300 mm tele, een ander met een olympus c2100, ook 10x zoom. Voor mij is duidelijk; hoe meer zoom hoe liever! 3x is echt niet veel, in een wildpark.
Wat het paarse effect betreft; kijk eens op Steve's digicams of dpreview.com; bij die reviews staan vaak een hoop voorbeeld foto's, dan kun je zelf beslissen of je 3x zoom veel vindt, en of je dat paarse effect hinderlijk vindt. ja, mijn c700 heeft er last van, maar eigenlijk alleen in extreme gevallen, sterk tegenlicht en zo. Niet bij gewone foto's.
:)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het wanneer je camera's uit het buitenland besteld. Hbe je dan nog garantie? En is het mogelijk nederlandse handleiding erbij te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Hkuit schreef op 18 september 2002 @ 13:00:
ik heb de C700uz, met 10x zoom gekocht vanwege die zoom.
vorig jaar ben ik in Zuid-Afrika geweest, ik met een gewone camera met max. 300 mm tele, een ander met een olympus c2100, ook 10x zoom. Voor mij is duidelijk; hoe meer zoom hoe liever! 3x is echt niet veel, in een wildpark.
Wat het paarse effect betreft; kijk eens op Steve's digicams of dpreview.com; bij die reviews staan vaak een hoop voorbeeld foto's, dan kun je zelf beslissen of je 3x zoom veel vindt, en of je dat paarse effect hinderlijk vindt. ja, mijn c700 heeft er last van, maar eigenlijk alleen in extreme gevallen, sterk tegenlicht en zo. Niet bij gewone foto's.
:)
Hoe staat het met de batterijen? Gaan die snel op of valt dat wel mee? kan je daar een indicatie van geven?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 14:29:
[...]

Hoe staat het met de batterijen? Gaan die snel op of valt dat wel mee? kan je daar een indicatie van geven?
zorg dat je GP powerbank battarijen inslaat... ik kan ca 250-300 fotos maken met 4 1800mAH GP's in mijn c2100

¯\_(ツ)_/¯

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik raad de Fuji 2800z aan

6x optische zoom, 2 megapixels, niet zo duur (400/450 euro) en compact genoeg voor vakanties...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Mooooody schreef op 18 september 2002 @ 18:01:
ik raad de Fuji 2800z aan

6x optische zoom, 2 megapixels, niet zo duur (400/450 euro) en compact genoeg voor vakanties...
ja en als je dan terug bent je en 's avonds een mooi foto'tje wil nemen :X

[ Voor 0% gewijzigd door wout-hugo op 18-09-2002 19:02 . Reden: typ foutjuhhh ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

zelfde sluitreden als deze.
Welke cam? C720 of S602 Zoom
Niet genoeg aandacht aan topic besteed. eisenpakket, etc.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.