Aankomende december ga ik voor 2 weken naar zuid afrika en vind ik het leuk om een paar mooie plaatjes te schieten. Ik zit hard te twijfelen tussen deze 2 camera's (canon s30 en Olympus c-720uz) Ik heb al een heleboel gelezen over de beide ( en talloze anderen) camera's en denk dat de canon overall gewoon de beste van deze 2 is. Maar de 8x zoom van de Olympus lijkt mij weer heel erg bruikbaar omdat wanneer ik daar wild zal zien zal dat hoogst waarschijnlijk op afstand zijn. Het grote nadeel van de Olympus is naar mijn id het paarse randen effect dat hij heeft.
Het is niet zo dat ik deze camera alleen koop voor deze vakantie, wil er nog lang plezier van beleven.
Misschien dat iemand mij uit kan leggen hoe effectief 3x zoom (misschien met voorbeeld) is en misschien zijn mening geven over deze 2 camera's. Het is geen optie voor mij om bijvoorbeeld nog 200 euro bij te leggen voor een andere camera met veel zoom. Het wordt echt 1 van deze 2 camera's. Er zijn natuurlijk wel suggesties welkom voor andere camera's in deze prijsklasse. (rond de 550 euro) Maar graag met argumenten.
Alvast bedankt.
Het is niet zo dat ik deze camera alleen koop voor deze vakantie, wil er nog lang plezier van beleven.
Misschien dat iemand mij uit kan leggen hoe effectief 3x zoom (misschien met voorbeeld) is en misschien zijn mening geven over deze 2 camera's. Het is geen optie voor mij om bijvoorbeeld nog 200 euro bij te leggen voor een andere camera met veel zoom. Het wordt echt 1 van deze 2 camera's. Er zijn natuurlijk wel suggesties welkom voor andere camera's in deze prijsklasse. (rond de 550 euro) Maar graag met argumenten.
Alvast bedankt.