Live! 5.1 op Home Set aansluiten??

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Okee, ik ben een redelijke leek op het audio gebied.
Ik ben in bezit van een Dolby Prologic home theatre set met een leuke set boxen erbij.

Deze receiver: Sony STR-DE345.

Ik wil een van de Soundblaster Live 5.1 kaarten gaan kopen, maar wil eerst weten hoe ik die het best op m'n set kan aansluiten.

En dan in het bijzonder wat voor kabel(s?) er tussen komen te liggen.

Een linkje naar een site waar alle technische termen precies worden uitgelegd zou ook leuk zijn (zoals AC3, 5.1, Dolby enzo)...

Verwijderd

De Nieuwe Live 5.1 heeft een DIG.OUTPUT COAX met VOOR en ACHTER (6 kanaals!)

Hij heeft een COAX/DIG/OUT, daar kun je bij Creative complete setjes kopen online en betalen met Credit Card, of bij Conrad voor 3 tientjes zelf een bouw setje kopen(helemaal compleet met duidelijke handleiding) die ook als DOORGANG(TRHOUGHPUT)
gebruikt kan worden en dan op de DOLBY5.1! van de Receiver wordt aangesloten.
Voila......

http://dit.is/HardwareXpo

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Just curious, wat voor kabel is het precies?
Hoeveel stekkers zitten er eigenlijk aan?

Ik neem aan dat er 6 pluggen m'n receiver ingaan. En zit er maar 1 aan de kant van de kaart zelf?

Hoe zit dat precies? En wordt er niet eens eentje bij de kaart geleverd?
Creative heeft toch altijd heel uitgebreide pakketten? (iig wel de retail)

Verwijderd

Quark, de Retail SB LIVE heeft een COAX uitgang, vandaar dat je bij hun online met CreditCard een drietal modules kunt kopen, ik heb geen CreditCard, dus kocht ik na een tip van een medetweaker, dat bouw pakketje van Conrad, die het Coax VOOR/ACHTER omzet in OPTISCH(laser-rood), die elke goede 5.1 Receiver moet hebben, waar je dus de ddorgang van de geluids kaart via optisch aansluit opde optisch IN op de receiver!

Ik weet alleen niet hoe ze dat in vaktermen noemen, mijn net nieuwe kaart is 4 kanaals, en de nieuwste 5.1 LIVE heeft 6 kanaals output/doorgang......