K7T266A start niet meer na 133MHz FSB

Pagina: 1
Acties:

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Ik heb vorige week een MSI K7T266A Pro2 gekocht met Athlon XP 1800+, 512MB DDR erbij, the worx.
Alles geassembleerd, netjes met polsband om enzo. Toen dus opgestart, en dat ging 1x goed (tot een blauw scherm in WinXP, driverprobleem o.i.d. denk ik). Het opstartscherm gaf 1150 MHz aan, dus ik denk, zet je in de BIOS de FSB op 133 MHz ipv 100. En toen was het dus einde oefening, pc start niet meer op... :(
Krijg wel activiteit op de DVD-Rom, fans beginnen te draaien, maar verder nix.
BIOS gereset, helpt niet. Stroom er een half uur af en dan weer er op (n.a.v. een Search-resultaat), helpt ook niet.
Toen maar de D-Bracket er aan gehangen: vier mooie rode LED-jes, dus volgens 't bord zou de processor kapot zijn (wat ik me moeilijk kan voorstellen).
Heeft iemand nog tips over wat ik zou kunnen doen (afgezien van 'm terugbrengen naar de winkel)? Anders ruil ik m maar weer om (voor een KT3 Ultra ofzo...). Thanx alvast!

PS Ik heb de Search dus wel gebruikt, maar niet dit specifieke probleem (met de FSB) gevonden...

Nomen nescio

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Start het wel weer op als je die jumper terugzet?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:38
sinds wanneer is een moederbord een videoplank?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Nee, na plaatsen van de jumper doet ie nog steeds nix...
Enne, sorry... Ik ben al een mod aan 't kikken...

Nomen nescio

Verwijderd

moet je ff kijken naar kortsluiting bij de ic's (pootjes)
ik had hetzelfde probleem met mijn mobo.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Welke pootjes bedoel je precies? Die van de processor, of ergens op het mobo?

Nomen nescio

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:01
Mijn MSI bord gaf na het veranderen van de FSB ook vier rode Ledjes.
Dat lag niet aan de processor, maar aan het mobo dat kapot was.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Beetje meer een PMG-verhaal dit :)

VB => PMG dus..

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
miles schreef op 18 september 2002 @ 13:31:
Mijn MSI bord gaf na het veranderen van de FSB ook vier rode Ledjes.
Dat lag niet aan de processor, maar aan het mobo dat kapot was.
Dat idee had ik dus al... ;(
Dan gaat 't kreng dus morgen mooi terug naar z'n ouwe baas. KT3 Ultra, here I come!

Nomen nescio

Verwijderd

Flash je bios eens.. Gebeurt wel vaker als je een moederbord een tijdje hebt draaien dat hij dan niet meer op 133 wil lopen. Zelf al een paar keer mee gemaakt.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Zo ver kom ik al niet eens. Wanneer ik m aanzet, gaan de fans draaien, het lampje van de DVD-speler knippert een paar keer en verder doettie helemaal nix, nog geen HD-led.

Nomen nescio

Verwijderd

Cmos-battery er uit halen jongens. Anders misschien proc. kapot. Dat heb je he met die amd's. O-)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Da's een goeie, ga'k strax ff proberen. Enne... nix tegen AMD, he, Intel-lover! :P

Nomen nescio

Verwijderd

En het resultaat is.............. verbluffend??

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Weet ik nog niet, kan pas thuis proberen (ben op het welbekende werk, helaas :O). Maar toch bedankt, als het werkt laat ik het nog weten (en als het niet werkt ook wel, denk ik... :*))

Nomen nescio

Verwijderd

Als het niet werkt denk ik dat je proc defect is. Maar laten we hopen dat alles werkt. Succes verder.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Nog ff wat info voor future reference:

Heb gister toch nog even willen testen wat nou het probleem was, proc of mobo. Dus naar een (gelukkig goede) vriend met een Athlon 1000 en een fatsoenlijk mobo.
Voedinkje gepakt, mijn processor op zijn bord geprikt, koelertje erop natuurlijk, en het ding aangezet: no dice, deed precies hetzelfde als bij mijzelf. Dus: processor RIP :(.
Voor alle zekerheid nog maar even zijn proc op mijn MSI, misschien dat dat ook wel kapot was, niewaar? Dus voeding omgeplugd, zijn 1000 op het MSI-monster gezet (uiteraard weer met koeling), en aangezet. En jawel: een vaag, verdacht geurtje... Natuurlijk gelijk de stekker uit de voeding gerukt, maar helaas: ook zijn processor doorgefikt... ;(
Ik ga dus vanmiddag het bord terugbrengen, samen met mijn 1800+, en mooi een ander bordje en processor halen... (en hopelijk doen ze niet te moeilijk over de processor, 't schijnt dat AMD de garantie nogal ingekort heeft...)
NIW, tis maar dat jullie 't weten, en hierbij ook nog even dit:
_/-\o_ R11, THANX!!! _/-\o_
En die 1600+ betaal ik, geen gelul.

Nomen nescio

Pagina: 1