[php][mysql] PHP code uit database halen

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Kun je php code die je in een mysql dbase opslaat, door php laten ophalen en vervolgens laten parsen in hetzelfde script?

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ja
www.php.net/eval
en niet doen
is link

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

ja.
http://www.php.net/eval

je hebt niet gezocht.

edit:

hmmzz. Ik begin op D2k te lijken met mijn replies. :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2002 12:02 . Reden: Darn, net te laat. ]

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik denk dat het kan, maar dat is toch ranzig. Je code wordt dynamisch en daarom min of meer onveilig. Met php php parsen lijkt mij nix.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik weet dat het niet precies de bedoeling is, maar het is een tijdelijke contructie. Wat maakt 't eigenlijk link?
Als je geen idee hebt waar je naar moet zoeken, kun je ook niet veel vinden. zoeken op "php uit database" of "parse php code database" leverde niets op.

Maar eval() is wel wat ik nodig had. Tnx

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

void schreef op 18 september 2002 @ 12:12:
Wat maakt 't eigenlijk link?

Omdat je nu code uit laat voeren die niet door jezelf wordt beheerd. Je geeft buitenstaanders de mogelijkheid om binnen jou script hun eigen code uit te voeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

je gaat ook niet andere mensen shit in die db laten zetten die je laat parsen neem ik aan. Dat is vragen om problemen.

Verwijderd

by the way: wat is de beste manier om - als je een website met dynamische content (uub-like-tags enzo) hebt, op 1 pagina dynamisch nieuws te plaatsen? of adressen uit een andere db-tabel? ik zit hier nu al een tijdje over te dubben, een aparte .php page vind ik niks omdat ik dan m'n hele site om moet gooien om een niet-db-item er tussen te kunnen wringen, en eval() is dus ok niks (mjah wist ik al...).

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
je kunt het beter veilig maken. lijkt me logisch. tenminste dat zou ik in jouw geval wel doen, dan maar ff er tussen prutsen.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
gewoon de pagina in de db opslaan en die includen???

Verwijderd

brammetje schreef op 18 september 2002 @ 22:53:
gewoon de pagina in de db opslaan en die includen???
ik denk dat ik je even niet begrijp...

waar moet ie dan geinclude worden dan? kan niet vanuit de DB dus :|

Verwijderd

I.P.V. je php code uit een db te halen include je gewoon een inc bestand met daarin die php code.
Kunnen ze der nie mee klooien.

En D2K; als je ervoor zorgt dat verder niemand als jijzelf in de DB komt is er toch geen enkel probleem :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 23:41:
I.P.V. je php code uit een db te halen include je gewoon een inc bestand met daarin die php code.
ok. ff in de praktijk:

ik heb een menuutje op mijn page, waarvan het news linkje naar page.php?p=160&l=en (page = 160, language = engels) verwijst. nu gaat mijn page.php in de db kijken naar itempje 160 met language engels, ik gebruik geen eval(); dus die include mag niet in mijn DB staan. de enige 'nette' mogelijkheid die ik kan bedenken is een switch in de 'page'php' maken die bepaalde items afvangt en dan ipv spullie uit de db gaat trekken een newsding include. maar deze methode vind ik eigenlijk al vies.

wat vinden jullie dan eigenlijk? zijn er mooiere mogelijkheden?

Verwijderd

Ik snap er helemaal geen flikker meer van.
Wat wil je nou includen dan?

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 23:41:

En D2K; als je ervoor zorgt dat verder niemand als jijzelf in de DB komt is er toch geen enkel probleem :?

ligt eraan WAT je erin stopt
userinput en dan een eval? ik hou me hart al vast

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 15:41:
Ik snap er helemaal geen flikker meer van.
Wat wil je nou includen dan?
een scriptje die mooie tabelletjes bouwt van het nieuws wat in de database, in een andere tabel dan de content staat.

moeilijk? :?

Verwijderd

Waarom niet gewoon in een script? Je gebruikt t toch maar voor 1 doel?

Toch :?

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Doe je het toch gewoon zo:

tabel news:
news_id
lang_id
message_id

tabel messages:
message_id
Waarbij je dus iedere verschillende vertaling van ieder bericht in de database zet.

Verwijderd

1. content staat in DB
2. page.php trekt content uit DB
3. nieuws staat per message in andere tabel in DB
4. mijn mooie dynamische menu verwijst slechts naar db-items, dus als ik op nieuws klik gaat ie naar page.php?p=160&l=nl
5. normaal gesproken word page 160 dan uit de DB getrokken. maar ipv dat wil ik dus een nieuws-scrippie
5. hoe krijg ik mijn nieuws op het scherm? (ja, include...maar waar?)

(maar laat anders maar lekker hangen. mijn uitlegskillz zullen wel ondermaats zijn ofzo.)

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik snap er helemaal geen flikker meer van.Wat wil je nou includen dan?
(maar laat anders maar lekker hangen. mijn uitlegskillz zullen wel ondermaats zijn ofzo.)
Whehehe 8)

Het is ook af en toe moeilijk om iemand iets op deze manier uit te leggen. Heb zelfs wel eens een projectje gedaan met mensen van het internet, probeer een Zweed maar eens uit te leggen waarom je een bepaald design pattern hebt gekozen en hoe het werkt ;) ;)
Pagina: 1