Toon posts:

[mandrake] Harware profielen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harde schijf in een bracket zitten en nu wil ik deze Linux (Mandrake 8.2) installatie op meerdere computers gebruiken. Deze computers hebben allemaal andere hardware. In Windows kan je hardware profielen aanmaken dus hoopte ik erop dat Linux dit ook kan.

Kortom hoe kan ik meerdere hardware profielen aanmaken die ik dan bijvoorbeeld in LILO kan kiezen?

Verwijderd

Basically, niet...

/etc/modules.conf bevat de module-opties (drivers) die geladen worden, en deze kan je niet per-profiel maken. Het is gewoon een universeel bestand...

Je kan wel meerdere kernels maken en dan per systeem een andere kernel booten, maar dan heb je dus geen module-gebruik, wat ik persoonlijk vrij onhandig zou vinden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Hmmm nee voor zover ik weet gaat dat lastig worden (je zou het zelf wel kunnen maken, maar kant-en-klaar, nee...) Wat je doet klinkt mij ook niet echt heel handig in de oren, met Windows zou ik dit zelf liever ook niet doen (vragen om gezeik namelijk).

Kun je niet beter gewoon Linux (of Windows) installeren op een permanente harddisk en de harddisk met bracket gebruiken om data te kopieeren? Of heb je daar niet genoeg HD's voor?

Verwijderd

Je kunt kudzu als service gebruiken. Deze controleert je hardware bij het opstarten, en zal /etc/modules.conf aanpassen. Of het ook je /etc/X11/XF86Config-4 aanpast weet ik niet.
Soms werkt kudzu niet goed trouwens, dan staat er een verkeerde driver gelinkt aan het pci id. Het beste is om het dan gewoon te proberen, en kijken waar je wel of niet tegen aanloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 13:01:
Je kan wel meerdere kernels maken en dan per systeem een andere kernel booten, maar dan heb je dus geen module-gebruik, wat ik persoonlijk vrij onhandig zou vinden.
Kan je me een idee geven hoe ik dit zou moeten aanpakken?
Wilke schreef op 18 september 2002 @ 13:01:
Kun je niet beter gewoon Linux (of Windows) installeren op een permanente harddisk en de harddisk met bracket gebruiken om data te kopieeren? Of heb je daar niet genoeg HD's voor?
Nee, want je moet alles op je eigen harde schijf zetten.

Ik zal eens kijken of Kudzu wat voor me is :).