Relay server opvragen via de command prompt

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Ik moet van onze mailserver weten naar welke relay server hij staat te wijzen dit schijntte kunnen via de commandprompt ofzo. Heeft iemand enige idee hoe?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik raad aan om dit even te lezen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Met name dit stukje:
De openingspost:

De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

o Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
o Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
o Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd (en probeer dit zo mogelijk 'te bewijzen').
o Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
o Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
Want je snapt natuurlijk hopelijk wel dat niemand jou hiermee kan helpen.

• cool0
hoezo mij niet helpen ik wil gewoon weten hoe het mogelijk is in de command prompt dos CMD etc. de relay server op te vragen waar onze mailserver naar verwijst.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
Of hoe ik een Relay server kan opvragen via een andere manier
Dus waar de MX records naar wijzen hoe kan je dat opvragen?

• Attilla
cool0 schreef op 18 September 2002 @ 11:33:
hoezo mij niet helpen ik wil gewoon weten hoe het mogelijk is in de command prompt dos CMD etc. de relay server op te vragen waar onze mailserver naar verwijst.
Omdat je niet eens zegt welke mailserver je heb, je geeft geen OS aan.

Dat zijn toch wel de minste 2 dingen die je zou kunnen vermelden.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
Moeite doen is ook een vak.
Als je een vraag stelt maak je em zo compleet mogelijk anders is het gewoon luiheid.
En dan nog staat ie verkeerd en moet ie volgens mij in een ander forumdeel staan.
Maar zonder OS is ie ook niet ergens te plaatsen dus mieter je em maar ergens neer.

• cool0
Mailserver : AMOSMAIL onbekend voor mensen die niet in de maritieme sector zitten
Service Pack : 6A

• cool0
Dus waar de MX records naar wijzen hoe kan je dat opvragen?

• Attilla
Ik ken dat AMOSMAIL verder niet, maar ik weet dat in Exchange, Groupwise, Postfix dat je dat zo kan zien in het pakket zelf.

Dus dan moet je gewoon achter de server gaan zitten en kijken.

Ennuh, als je iets wil toevoegen aan je post dan bestaat er op got een edit knop. ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
MX record moet je op je DNS server bekijken, niet op je mailserver zelf.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

gokkerdegok:
nslookup
> set type=any
>domein naam

maar je maakt het niet echt duidelijk :X

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• cool0
Het was dus via NSlookup DANK U algrote D2K :)

maar het gaat dus als volgt
nslookup
>set type=mx
>domein naam

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

cool0 schreef op 18 september 2002 @ 12:08:
Het was dus via NSlookup DANK U algrote D2K :)

maar het gaat dus als volgt
nslookup
>set type=mx
>domein naam

np
voortaan iets beter proberen te omschrijven svp
en set type=mx wissik ook wel
maar je mag ook nog wel iets zelf uitzoeken ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
Ik geloof dat je onderhand toch een antwoord op je 'probleem' hebt.
Mocht dit niet zo zijn; open een nieuw topic. En dan aub:
+ Duidelijker je probleem omschrijven
+ Fatsoenlijk Nerderlands gebruiken

Uit jou startpost kan op deze manier niemand wijs worden...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.