Mijn l33t paint voorbeeld (het is een huis
)

Okee, zoals er staat een meterkast met daarin de router en modem
Rood= UTP kabel
Donkerrood= UTP kabel (onderscheid duidelijker)
Blauw= Hub
1 - 2 - 3 = pc 1-2-3
Situatie:
Mijn zus heeft het internet gevonden en mijn vader (pc1) wil niet dat ze achter zijn pc zit want die wil er achter werken. Ik (pc2) wil niet dat ze achter mijn pc zit vanwege school (en GoT
) dus komt er een pc3 op de zolder. Alleen ze wil internet en met geen mogelijkheid krijgen we een kabel van zolder naar de router. Er kan alleen een kabel van pc3 naar pc 2 getrokken worden. Nu hadden we het idee om de kabel die van de router naar pc2 loopt een hub te plaatsen en dan een apparte kabel naar pc2 en een apparte kabel naar pc3 (zie plaatje, is duidelijker). Alleen gaat dit lukken, ik ben bang van niet en mijn vader + ICT in dienst denken van wel maar weten het niet zeker. Dus graag jullie mening
Een switch kan niet worden geplaatst, want die deelt ip adressen uit en mijn router doet dat ook dus wordt een ramp
Een hub kan de de kabel wel delen, maar dan zitten 2 pc's op 1 IP adres te internetten (router geeft 1 ip adres voor de UTP kabel naar pc2)
Edit: Hoe komt toch iedereen op het idee dat ik beweerde dat een switch ip adressen uitdeelt, dat weet toch iedereen dat het niet zo is
Ik weet het, heel onduidelijk, hoop dat het te begrijpen valt en dat jullie kunnen zeggen of het gaat werken
Okee, zoals er staat een meterkast met daarin de router en modem
Rood= UTP kabel
Donkerrood= UTP kabel (onderscheid duidelijker)
Blauw= Hub
1 - 2 - 3 = pc 1-2-3
Situatie:
Mijn zus heeft het internet gevonden en mijn vader (pc1) wil niet dat ze achter zijn pc zit want die wil er achter werken. Ik (pc2) wil niet dat ze achter mijn pc zit vanwege school (en GoT
Een switch kan niet worden geplaatst, want die deelt ip adressen uit en mijn router doet dat ook dus wordt een ramp
Edit: Hoe komt toch iedereen op het idee dat ik beweerde dat een switch ip adressen uitdeelt, dat weet toch iedereen dat het niet zo is
Ik weet het, heel onduidelijk, hoop dat het te begrijpen valt en dat jullie kunnen zeggen of het gaat werken