[InDesign] Wisselende maten van pagina's ivm vouwen

Pagina: 1
Acties:

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
ok hier komt ie

ik wil een folder maken bestaande uit 1 vel en 10 pagina's, pagina-afmeting 20x20. Er komen dus 4 vouwen in deze folder. De laatste vouw is voor de kaft en moet dus ong. 4 mm worden (hij slaat immers om het hele foldertje heen).

Hoe kan ik nu in indesign aangeven dat de laatste pagina een ietwat afwijkend formaat heeft? Het lijkt alsof ik alleen maten van volledige documenten kan invullen maar niet van afzonderlijke pagina's.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is (zo niet schreeuw je maar).

nostyle

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Niet echt duidelijk. Je wilt een soort foldertje maken, van 20x20. 20 bij 20 wat? cm? mm? pt? En die moet bestaan uit 10 pagina's. Bedoel je dan 5 x 2 kanten, of 10 x 2 kanten? Kortom, licht nog iets meer toe :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Ooit gehoord van bijsnijden? Nadat je het hele kreng in elkaar hebt gejensd, gewoon even onder een snijtafel leggen en dan heb je een keurig aansluitend kaftje.
Het enige wat je moet doen is het hele document wat ruim opzetten en rekening houden met het feit dat er later een paar millimeter af gaat.
Een dummy maken helpt ook altijd veel.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
srry ik dacht dat t wel duidelijk was dat t om cm ging :*) het gaat om 5 pag. per kant. en deze topic titel is idd n stuk duidelijker. 8)

nostyle

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Fysiek heb je dus gewoon 1 pagina. Dus zo moet je um ook opmaken. Wisselende paginaformaten kunnen niet in Quark en volgens mij ook niet in InDesign. Dus gewoon het plano formaat nemen en dan zelf met wat stippellijntjes in de registratie kleur aangeven waar gevouwen moet worden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn