SiSoft SANDRA zegt: ### Wat betekend dit?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
SiSoft SANDRA zegt:
"Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/8130) Fast Ethernetadapter: PCI Latency too high. Device could hog the bus for to long."

Ik kan er niet uitkomen wat dit betekend, wie helpt mij!

Ik weet wel dat ik problemen heb met deze netwerkkaart tijdens het internetten via deze Netwerkkaart.

20*350ZO45°

Verwijderd

Douw 'm in een ander slot.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

CPU toevallig overclockt ? misschien trekt ie niet deze hoge bus.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Niet overgeclockt, en heb zelfde prob. in een ander slot. Misschien andere oplossingen of gewoon een nieuwe vragen aan mijn dealer van de Netwerkkaart? Of ligt het niet aan de kaart zelf?

20*350ZO45°

Verwijderd

heb je je pci latency in je bios te hoog staan ? en als je kaart gewoon goed werkt maar alleen onder sandra niet goed werkt , zou ik me er niet al te veel van aan trekken want , sandra laat alles verkeerd zien qua bussnelheden vooral bij athlon systemen , laat ie verkeerde instellingen zien zoals een 50 mhz pci bus terwijl dit gewoon 33 is :7

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hoe hoog, of lievergezegt hoe laag moet ik die Frequentie dan zetten in mijn Bios want ik heb probs. met deze kaart!

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde Oebiwoebi Realtek kaartje met dezelfde chip. Toevallig ook bij Atembo gekocht?

Sisisoft Sandra geeft bij mij ook dezelfde 'warning'. In de helpfile van Sandra staat wat dit betekent. Iets met dat de latency 128 cycles is en dat is teveel. Voor een normale kaart moet dit 64 max zijn. Ik heb eerst ook vanalles geprobeerd om van deze fout af te komen, maar niets hielp, ook niet verlaging van FSB (wat volgens mij ook niet logisch is).

Toen ik echter Linux had geinstalleerd rapporteerde de linux systeem info een latency van 64 of 32 voor deze kaart (ik weet het niet meer precies, zit nu achter andere compu). Dit is dus wel goed. Ik ben eerder geneigd om dit te geloven dan dat (af en toe) brakke Sandra. Er is wat dit betreft dus volgens mij niets aan de hand.

Ik heb overigens verder geen enkel probleem met de kaart. Je moet de nieuwste drivers downloaden en installeren van www.realtek.com.tw . En ook zeker full duplex uitzetten!!!

Update: Ik lees op het forum net iets over het aarden van je compu. Misschien dat dat helpt.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
En waar zet ik die "full duplex" UIT???

20*350ZO45°

Pagina: 1