Hoe CPU voltage omlaag?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Kheb een Asus a7V266-EX MoBo en een athlon xp1800+ op 1.75 volt lopen.
Normaal voltage voor Athlon XP is 1.65, dus eigenlijk krijgt de proc dus 0.1 volt meer, maar volgens MBM en asus probe krijgt mijn proc gemiddeld rond de 1.80 volt, das dus 0.15 volt meer dan normaal. Laagste setting in mn BIOS is 1.75 volt, maar is er nog een andere manier om mijn cpu voltage lager te krijgen ( liefst zonder garantie weg te gooien )

Arrows are made to fly, so are aeros.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Zonder soldeerwerk (=einde garantie) kun je het voltage niet verder verlagen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Denk niet dat je de enige bent die zn XP boven die 1.65 heeft lopen. Denk ook niet dat het schadelijk is, tenzij de boel heel erg warm wordt (correct me if I m wrong)

Verwijderd

Gewoon met de jumpers op het mobo aan de slag. Als dit voltage niet in je handleiding staat gewoon zelf proberen.

Maar een Athlon hoort volgens de specs op 1,75 te lopen en niet zoals jij stelt op 1,65v.

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 10:52:
Maar een Athlon hoort volgens de specs op 1,75 te lopen en niet zoals jij stelt op 1,65v.
Klopt...tenminste voor de XP dan. De thunderbirds hadden maar 1.65 nodig.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
Mijn t-bird liep op 1,8 volt (totdat ik de core molde :( )

Mijn xp loopt nu ook op 1,75 volt en komt stressed niet boven de 40 graden.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Euh Tb's en Xp's draaien beide op 1,75 volt hoor. Weet niet waar jullie die 1,65 vandaan halen. En behalve via de bios kan je het voltage ook veranderen door bepaalde bruggen te veranderen, ik meen de L7 bruggen.

Heb em al weer gevonden:

http://www4.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-03.html

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58
Gister was er ook al zo'n topic waarin werd gezegd dat de xp's op 1,65 volt moetene lopen. Kerel had er ook nog een tabbel bij met voltages. Snap niet waar ze het opeens vandaan halen. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/599794

Verwijderd

Nou, ik snap waar ze dat vandaan halen, ookal klopt het dus niet... sommige Thorougbreds (of hoe je dat ook schrijft) draaien op 1,65 volt... Dat zijn natuurlijk ook Athlon XP processoren...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hier heb je een overzicht van de diverse vcore's, de XP Palomino's draaien gewoon op 1.75v: [rml]Abbadon in "[ CPU] Handig overzicht Athlon XP process"[/rml] Dus ik zie niet zo'n probleem?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
Hmmm verkeerd gelezen opgevat dan :/
maar toch proberen ut voltage zolaag mogelijk te krijgen, cpu wordt idle zon 50 graden ( volcano 9 ) maar aangezien asus mobos meestal te hoge temp weergeven, maar als hij met minder voltage wel stabiel loopt is natuurlijk wel lekker koel :)

Arrows are made to fly, so are aeros.

Pagina: 1