Toon posts:

[VBA/EXCEL] Hoe vul ik cellen op de juiste manier.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg in de code een string binnen met tab en newline figuren.

Hoe krijg ik de cellen dan goed gevuld?

Dus na elke tab wordt de volgende cell gevuld en na elke newline gaat het verder op de volgende regel.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

welke code.. die je zelf geschreven hebt? Standaard onder Excel kun je toch gewoon tab delimited files inlezen? Wat is je specifieke vraag nou?

• whoami
  • Laatst online: 23:04

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
In de VBA-code heb ik een Sub of Functie (welke het moet zijn weet ik nog niet) een String binnen. Deze String is gecreëerd door een Java-Bean, die deze String via de ActiveX-bridge verstuurt.

Dit is de code die ik voor Word gebruik en het werkt dan goed

code:
1
2
3
4
5
6
7
Dim per As PersonD.PersonD

Sub PersonTest()
Set per = New PersonD.PersonD
Selection.TypeText Text:=per.getName
Set per = Nothing
End Sub

Deze String heeft er tab en newline characters in zitten. In Word werkt het wel, ik krijg dan gewoon tabs en nieuwe regels. Ik moet nu weten hoe je dus na elke tab de volgende cel vult en na elke newline op een nieuwe regel begint.

Hopelijke is het zo iets duidelijker :)

Voor meer informatie ga je naar: http://www.reallyusefulcomputing.com/java/index.php

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

zo is het idd wat duidelijker (maar .. de java bean en Act.X control maken geen tekstbestand aan het wordt alleen geparsed dus?)... Je moet denk ik toch (als je het allemaal in de code wilt afhandelen) stuk voor stuk die characters checken in de string (met behulp van mid functie in VBA).. en wanneer de VBA code een tab tegenkomt (chr(... no weet ik niet uit mijn hoofd) dan naar de volgende cel gaan. Bij een new line (chr(13 of 10)).. dan naar de volgende rij...
Heb je hier wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Hier had ik ook al aan gedacht, maar ik dacht dat er wel een makkelijkere manier voor moest zijn.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ja die java bean een flat tekst file laten genereren.. en excel weer laten oppakken.. dan kun je met de standaard import functionaliteit de boel importeren (en niet met parsen). Dat kan ook weer met VBA... kun je de boel zo proggen.. dat die tab delimited files inleest..
Dan is het allemaal zeer simpel..
Pagina: 1