[Fireworks] transparant plaatje maken

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:27
ik heb even een vraagje: hoe maak ik in Fireworks een gekleurd vlak transparant? ik weet wel gedeeltelijk hoe het moet (opacity), maar als ik het vlak in dreamweaver gebruik voor achtergrond van een tabel, kan ik de pagina-achtergrond er niet doorheen zien.

de bedoeling is dus een vlak met 1 kleur dat dusdanig transparant is dat je de normale achtergrond er doorheen kunt zien. hoe bereik ik dit in Fireworks / Dreamweaver?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Nou in Fireworks weer ik het niet maar als je Photoshop hebt dan zou ik dat eens proberen werkt heel simpel. Je kan dan gewoon alles wat je niet wilt zienverwijderen. en dan ist transparant.

Photoshop rules

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Je bedoelt in het plaatje zelf? Moet je eraan herinneren dat dat alleen kan met .GIF bestanden; Bij het opslaan of exporteren daarvan kun je vaak kiezen voor de optie "Transparent". Zou zeggen klooi een beetje met de settings...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.erikotten.nl/2/tmpfiles/FireworksTransparant.gif

Ga naar File > Export Preview > en klik op de tool waar het rode rondje om heen staat (in bovenstaand plaatje) Je kunt nu verschillende delen transparant maken.

En Photoshop Rules is onzin. Je kent alleen maar wat je kent.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Nou dat is niet zo voordat ik met photoshop in aanraking kwam had ik al met fireworks gewerkt. En toen ik photoshop een beetje leerde kennen heb ik fireworks aan de kant geschoven. Photoshop werkt gewoon fijner maar goed das mijn mening

Verwijderd

Als je in Fireworks nog niet weet hoe je iets transparant moet maken, dan vraag ik me af hoelang je naar Fireworks hebt gekeken... Maar ik wil er nog wel een keer met je in discussie over gaan op MSN: mydumpplace@hotmail.com
Pagina: 1