Gisteren succesvol die hele configuratie opgezet, en nu heb ik nog een paar vraagjes/problemen. Misschien kan hier iemand me helpen.
1) Ik heb in master.cf alles uit chroot gezet (niks gebruikt het nog) omdat postfix in chrooted jail niet wou verbinden met de mysql server. Is er hie een andere oplossing voor, want ik dacht dat die chrooted omgeving juist voor veiligheid was, en nu hef ik dat zomaar op.
2) ff een klein stukje mail.info log
de gebruiker test kan dus inloggen, maar pop3d vindt geen maildir waarschijnlijk. /var/spool/postfix/virtual/ blijft ook leeg, ook al heb ik in mysql het volgende staan :
een testgebruiker bestaat, en de domain is test.be , destination virtual: .
Kan het zijn dat er iets erkeerd loopt in het gebruikersbeheer/mailrouting ? Wat zou de reden kunnen zijn dat hij die maildir niet maakt in /var/spool/postfix/virtual
1) Ik heb in master.cf alles uit chroot gezet (niks gebruikt het nog) omdat postfix in chrooted jail niet wou verbinden met de mysql server. Is er hie een andere oplossing voor, want ik dacht dat die chrooted omgeving juist voor veiligheid was, en nu hef ik dat zomaar op.
2) ff een klein stukje mail.info log
code:
1
2
3
4
| Sep 18 09:49:20 mail courierpop3login: Connection, ip=[::ffff:10.10.1.211] Sep 18 09:49:20 mail courierpop3login: LOGIN, user=test, ip=[::ffff:10.10.1.211] Sep 18 09:49:20 mail courierpop3login: pop3d: No such file or directory Sep 18 09:49:20 mail courierpop3login: LOGOUT, user=test, ip=[::ffff:10.10.1.211], top=0, retr=0 |
de gebruiker test kan dus inloggen, maar pop3d vindt geen maildir waarschijnlijk. /var/spool/postfix/virtual/ blijft ook leeg, ook al heb ik in mysql het volgende staan :
code:
1
2
3
4
5
| +----+-------+-------+------+------+------+---------+----------------------------+-------+---------+ | id | email | clear | name | uid | gid | homedir | maildir | quota | postfix | +----+-------+-------+------+------+------+---------+----------------------------+-------+---------+ | 1 | test | test | | 1011 | 1011 | / | /var/spool/postfix/virtual | 10000 | Y | +----+-------+-------+------+------+------+---------+----------------------------+-------+---------+ |
een testgebruiker bestaat, en de domain is test.be , destination virtual: .
Kan het zijn dat er iets erkeerd loopt in het gebruikersbeheer/mailrouting ? Wat zou de reden kunnen zijn dat hij die maildir niet maakt in /var/spool/postfix/virtual
Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test